הזעם המצרי על ישראל - שוקלים להחזיר את השגריר

קהיר שוקלת להוריד את דרגת הקשרים הדיפלומטיים עם ישראל ולהצטרף לתביעה בבית משפט הבינלאומי נגד ישראל בטענה לרצח עם בעזה. גורמים מצריים אומרים שהם שוקלים להחזיר את השגריר מתל אביב

יענקי פרבר | מדיני 14.5.2024 | 08:57

חיילים בגבול מצרים | צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

מצרים הודיעה בימים האחרונים שהיא תצטרף לתביעה בבית הדין הבינלאומי שהגישה דרום אפריקה. בתביעה ישראל מואשמת ברצח עם. מצרים סירבה לפתוח מחדש את גבולה עם עזה לאחר שצה"ל השתלט על הצד הפלסטיני של המעבר.

מוחמד אנואר סאדאת, אחיינו של הנשיא המצרי אנואר סאדאת שחתם על הסכם השלום בין מצרים לישראל, אמר שהמחלוקת הנוכחית היא המשבר החמור ביותר של המדינות מאז.

"עכשיו יש חוסר אמון", אמר סאדאת ל'וול סטריט ג'ורנל', לשעבר חבר פרלמנט במצרים. "עכשיו יש סוג של חשד משני הצדדים".

המתיחות החלה כאשר ישראל הודיעה למצרים שעות ספורות לפני תחילת המבצע בשבוע שעבר, שבו השתלט הצבא על מעבר הגבול ברפיח עם מצרים, כך אמרו גורמים מצריים.

ישראל עדכנה בעבר את מצרים לגבי תוכניותיה לרפיח, והבטיחה למצרים שהיא תיתן לפלסטינים מספר שבועות להתפנות מהאזור בבטחה לפני שתפלוש ותשתלט על המעבר.

"אף אחת מההבטחות הללו לא התממשה, כשישראל נתנה לנו הודעה קצרה מאוד לגבי הכניסה למעבר", אמר גורם מצרי.

גורמים מצריים גם אומרים שהם שוקלים לשנמך את היחסים הדיפלומטיים עם ישראל על ידי החזרת השגריר מתל אביב.

"אין תוכניות להשעות את הקשרים או לבטל את הסכמי קמפ דיוויד", אמר גורם מצרי לעיתון, הוא התייחס להסכמי קמפ דייוויד שהובילו להסכם השלום ב-1979. "אבל כל עוד כוחות ישראליים נשארים במעבר רפיח, מצרים לא תשלח משאית סיוע אחת לרפיח".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום