דיווח: ארה"ב מעריכה שישראל צברה מספיק כוחות לפלוש לרפיח

ארה"ב מעריכה כי ישראל ריכזה כמות גדולה מספיק של חיילים וכוחות סמוך לרפיח כדי שתוכל לפתוח כבר בימים הקרובים במבצע בעיר. בכירים בממשל ביידן אומרים כי עדיין לא ברור אם התקבלה החלטה לפתוח במבצע כזה

יענקי פרבר | מדיני 14.5.2024 | 08:10

פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

ממשל ביידן מעריך שישראל צברה מספיק חיילים בכניסה לרפיח כדי לפלוש קרקעית בימים הקרובים, אך בכירים בארה"ב אינם בטוחים כרגע אם ישראל קיבלה החלטה סופית לבצע מהלך כזה בניגוד לדעתו של ממשל ביידן, כך אמרו שני בכירים בממשל ל-CNN.

אחד הגורמים הרשמיים גם הזהיר כי ישראל לא ביצעה הכנות מלאות כולל בניית תשתיות הקשורות למתן תנאים הומניטריים לתושבי רפיח לקראת פינוי פוטנציאלי של יותר ממיליון עזתים המתגוררים כיום ברפיח.

אם ישראל תמשיך במבצע קרקעי גדול ברפיח, הנשיא ביידן לא ישלח נשק התקפי לישראל. ביידן עצמו השמיע את האזהרה הזו בשבוע שעבר, ואמר ל-CNN כי "ארה"ב תמנע משלוחי נשק לישראל אם הם ינקטו צעד כזה".

עוד דווח, כי למרות שארה"ב מאמינה שישראל לא תוכל להשמיד לחלוטין את חמאס, הממשל מאמין שישראל השיגה רבות מיעדי המלחמה השלה. דובר מחלקת המדינה, מאט מילר, אמר בשבוע שעבר כי חמאס "הושפל באופן משמעותי".

"ראיתם שהיכולת שלהם מה-7 באוקטובר ירדה משמעותית, אם לא חוסלה לחלוטין", אמר. "הם לא יכולים לפתוח במתקפה בקנה מידה כמו שהם עשו".

"מפעלי ייצור הנשק שלהם מתחת לאדמה פוצצו. רוב הנהגת הגדודים שלהם בצפון ובמרכז עזה חוסלה. אז ישראל השיגה מספר רב מהיעדים הצבאיים שלה", המשיך.

עדיין לא ברור אם בכירי חמאס נמצאים ברפיח, אך ארה"ב ממשיכה לסייע לישראל במשימתה לנסות לחסל כמה שיותר בכירים, לרבות באמצעות סיוע מודיעיני משמעותי בניסיון להתחקות אחר אישים בכירים בהם יחיא סינוואר. מנהיג חמאס בעזה.

בעוד ביידן ממשיך לקרוא לישראל ולחמאס להגיע להסכם הפסקת אש זמני ושחרור חטופים, בשיחות פרטיות בכירים בארה"ב לוחצים על ישראל לשקול סיום קבוע של הלחימה, כך לפי בכיר בממשל. עם זאת, ממשל ביידן הגביר את הלחץ על ישראל להתחיל להתמקד הרבה יותר ברצינות בתוכניות עזה שלאחר המלחמה - עד כה, ללא השפעה.

חוסר התקדמות בתוכניות ל"יום שאחרי" מהווה תסכול הולך וגובר עבור יועצי ביידן, כך לדברי אחד מבכירי הממשל.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום