מתחם קניות עצום המאכלס 1,400 חנויות עלה באש

מתחם קניות עצום בבירה הפולנית בו היו כ-1,400 חנויות עלה באש. הרשויות הזהירו את תושבי ורשה מפני השריפה, והורו להם להישאר בבתים עם חלונות סגורים

ישראל לפקוביץ | חדשות בעולם 13.5.2024 | 17:24

המתחם עולה באש | צילום: צילום מסך

שריפה גדולה פרצה אתמול בבוקר במתחם קניות עצום בבירה הפולנית, בו כ-1,400 חנויות. רבים מהספקים והמוכרים במקום היו מווייטנאם.

עשן שחור היתמר בשטח העצום. ממכבי האש נמסר כי יותר מ-80% ממתחם הקניות נשרף, וכי הגג נהרס.

המשטרה לא דיווחה על נפגעים, אך הסוחרים איבדו את פרנסתם. בפולין דווח כי כמה מוכרים וייטנאמים רצו להיכנס כדי להציל את סחורתם מהמתחם, אך נחסמו על ידי כוחות ההצלה והביטחון.

איגוד היזמים הווייטנאמיים בפולין מסר שהשריפה פירושה "הפסדים כספיים גדולים לסוחרים", וכינה זאת "טרגדיה איומה עבור אלפי סוחרים ובני משפחותיהם".

מומחים כימיים היו בין גורמי ההצלה שהשתתפו בכיבוי. הרשויות הזהירו את תושבי ורשה מפני השריפה, והורו להם להישאר בבתים עם חלונות סגורים.

ב-AP דווח כי חברת 'מירבוד' הנסחרת בבורסה לניירות ערך בוורשה, היא הבעלים של המרכז הקניות. משטרת ורשה מסרה שהיא החלה בחקירת השריפה, שהחלה בסביבות השעה 3:30 לפנות בוקר שעון מקומי אך טרם קבעה את הסיבה.

הנהלת עיריית ורשה תדון היום בהענקת תמיכה כספית לסוחרים שפרנסתם נהרסה.

מרכזי קניות וחנויות גדולות סגורים בפולין בדרך כלל ביום ראשון בגלל איסור פעילות שהטילה הממשלה הקודמת, שהייתה לה קשרים הדוקים עם הכנסייה הקתולית. עם זאת, בעלי עסקים קטנים פטורים מהאיסור, ורבות מהחנויות הקטנות במרכז עבדו בימי ראשון.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום