׳ווינט׳: תחלואת החורף - בחלק מבתי החולים מדווחים על תפוסה של 100 אחוזים במחלקות הפנימיות ועל עומסים ניכרים בחדרי המיון.
העיריות שעושות הון ממתן קנסות לנהגים שנוסעים בנת"צים
כ-133 מיליון ₪ זהו הסכום שעיריית תל אביב-יפו שלשלה לכיסה בגין קנסות לנהגים שנסעו בניגוד לחוק בנתיבי התחבורה הציבוריים בעיר
כ-133 מיליון ₪ זהו הסכום שעירית תל אביב-יפו שלשלה לכיסה בגין קנסות לנהגים שנסעו בניגוד לחוק בנתיבי התחבורה הציבוריים בעיר, כך עולה מנתונים שהגיעו לידי עמותת אור ירוק.
תל אביב-יפו היא שיאנית הדוחות בגין נסיעה בנתיבי התחבורה הציבוריים אבל גם ירושלים, הרצליה ורמת גן העשירו את קופת העיריה בשנת 2023 ומצאו דרך מצוינת להזרים את התנועה בראש ובראשונה, להפחית את עומסי התנועה ולהעניק עדיפות לאוטובוסים על פני הרכב הפרטי.
באור ירוק מסבירים כי "שיפור התחבורה הציבורית הוא מפתח לפתרון בעיות רבות בחברה הישראלית. שיפור מערך הסעת ההמונים יתרום בראש ובראשונה לכלכלה הישראלית המשוועת לחסכון ולצמצום הוצאות. הנזק הכלכלי כיום בגלל הפקקים הוא כ-15 מיליארד שקלים בשנה. עלות נסיעה בתחבורה ציבורית למשק היא כשליש מעלות נסיעה בודדת בתחבורה הפרטית ושינוי של 1% בשיעור הנסיעות לטובת תחבורה ציבורית במטרופולינים נאמדת בכ-650 מיליון שקלים".
עוד מסבירים באור ירוק כי "השקעה בשיפור התחבורה הציבורית היא קודם כל השקעה כלכלית שתחזיר את עצמה מהר מאוד. נוכל לצמצם את עומסי התנועה העצומים ולחסוך זמן יקר שניתן היה להשקיע אותו בעבודה או בפנאי עם המשפחה. יותר רכבות ויותר אוטובוסים מהפריפריה למרכז יקצרו את זמן ההגעה ויצמצמו את הפערים החברתיים. אחת הדרכים האפקטיביות היא סלילת נתיבים ייעודיים לכלי רכב בתחבורה הציבורית ולוודא כי אותם אוטובוסים ומוניות נוסעים בהם ומקצרים את זמן ההגעה על פני כלי הרכב הפרטי".