השר ארדן גרס את אמנת האו"ם מעל הבימה

בסמוך לכניסת השבת התקבלה החלטה להעניק זכויות נוספות לפלסטינים. ההחלטה עברה במליאת האו"ם ברוב של 143 מדינות תומכות, תשע מדינות התנגדו. מעמדה של הרשות הפלסטינית שודרג והיא קיבלה מעמד של מדינה בעצרת הכללית של האו"ם

יענקי פרבר | מדיני 11.5.2024 | 20:25

השגריר ארדן גורס את ההחלטה | צילום: צילום מסך

בקשת הפלסטינים לקבל באו"ם סמכויות כמו אלה של מדינה חברה, עברה סמוך לכניסת השבת בעצרת הכללית ברוב גדול. 143 מדינות הצביעו בעד ההצעה, 9 התנגדו ו-25 נמנעו. 

המדינות שהתנגדו: ישראל, ארה"ב, ארגנטינה, הונגריה, צ׳כיה, פלאו, פפואה ניו גיניאה, נאורו ומיקרונזיה.

25 המדינות שנמנעו: אוסטריה, בולגריה, קנדה, קרואטיה, פינלנד, גרמניה, גאורגיה, לטביה, אלבניה, איי מרשל, מונקו, הולנד, צפון מקדוניה, אוקראינה, שוויץ, שבדיה, בריטניה, רומניה,ליטא, מולדובה, פרגוואי, איטליה, פיג'י, ונואטו ומלאווי.

הרשות הפלסטינית לא מדינה חברה באו"ם, אך עם זכויות רבות שיש רק למדינות חברות.

שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן מתח ביקורת חריפה על ההצעה, וגרס את החלטת האו"ם. השגריר עלה לבמה עם תמונת "הנשיא סינוואר", ואמר כי "צ'רצ'יל ורוזוולט מתהפכים בקברם".

על התמונה נכתב: "הנשיא סינוואר, נשיא מדינת הטרור של חמאס". ארדן אמר בנאומו: "היום אנחנו עומדים לקדם מדינת טרור פלסטינית, אותה ינהיג ההיטלר של זמננו".

ארדן הוסיף באומו: "בעוד שבישראל עדיין מתאבלים על התינוקות היהודים שנשרפו בקרמטוריום בשואה, אתם, כאן באו"ם פותחים את הדלת לשותפים לשריפת תינוקות בישראל ב-7 באוקטובר. איך אתם יכולים להיות כל כך עיוורים? היום העצרת הכללית לא רק מעניקה זכויות למדינת טרור פלסטינית. היום אתם גם מעניקים זכויות למדינת הטרור העתידית של חמאס. זה מעורר בחילה".

ארדן הוסיף: "אני אציג לכם את התוצאה שתהיה להצבעה שלכם היום: יחיא סינוואר הנשיא המיועד עריץ מדינת החמאס. והוא חב את תודתו העמוקה לכם העצרת הכללית, כשחמאס יעלה לשלטון, הנציג הפלסטיני כאן יזומן לחזור. ואם הוא יחזור לרשות הפלסטינית הוא ככל הנראה ייזרק מהגג על ידי חמאס, כפי שקרה לאנשי הרשות הפלסטינית כשחמאס השתלט על עזה. היום, יש לכם בחירה בין חולשה ובושה, לבין מלחמה נגד הטרור. למרבה הצער, אתם תבחרו בושה וחולשה אתם תקבלו בתמורה לא רק בושה אלא גם מלחמה בעתיד".

 

השגריר ארדן גורס את ההחלטה צילום: שגרירות ישראל באו"ם

שר החוץ ישראל כ"ץ הגיב על החלטת העצרת הכללית של האו"ם בסמוך לכניסת השבת לשדרג את מעמד הפלסטינים בארגון: "מהלך מעוות - התיאטרון הפוליטי ששמו האו"ם קיבל החלטה מלאכותית שמעניקה פרס למחבלי חמאס ופוגעת במו"מ לשחרור החטופים".

"ההחלטה הנואלת שהתקבלה היום בעצרת הכללית של האו"ם מציגה לעיני כל את העיוות המובנה של מוסד האו"ם ואת הסיבות שבגינן האו"ם הפך את עצמו, תחת הנהגתו של מזכ"ל האו"ם גוטרש, לגוף לא רלוונטי. המסר שהאו"ם שולח לאיזורינו רווי הכאב - האלימות משתלמת. ההחלטה לשדרג את מעמד הפלסטינים באו"ם היא פרס למחבלי החמאס אחרי שביצעו את הטבח הגדול ביותר של יהודים מאז השואה ואחרי שביצעו את פשעים מחרידים ביותר שראה העולם".

עוד אמר: "ההחלטה מהווה אף רוח גבית לחמאס בעיצומו של המו"מ לשחרור 132 החטופים ולהפוגה הומניטרית ומקשה עוד יותר על השגת עסקה. הפלסטינים, כידוע לכל, כלל אינם עומדים בסטנדרטים של מדינה. ההחלטה גם מפרה את כללי הפרוצדורה של האו"ם עצמו, שאינם מאפשרים לעצרת האו"ם לקבל החלטה כמו שהתקבלה. אבל כשמדובר במהלך אנטי-ישראלי האו"ם מרשה להפר גם את הכללים".
 
השר כ"ץ אמר: "התיאטרון הפוליטי ששמו האו"ם קיבל החלטה מלאכותית, מנותקת מהמציאות שרק מעודדת טרור. ישראל מעוניינת בשלום והוא יושג רק באמצעות משא ומתן ישיר בין הצדדים. ישראל מודה לכל המדינות שלא תמכו ולא שיתפו פעולה עם המהלך המעוות הזה, ובחרו להתייצב בצד הנכון של ההיסטוריה והמוסר".

עוד אמר: "התיאטרון הפוליטי של האו"ם קיבל החלטה מלאכותית, מעוותת ומנותקת מהמציאות, שמעניקה פרס למרצחי החמאס ופוגעת במאמצים לשחרור החטופים. המסר שהאו"ם שולח לאזור רווי הכאב הוא - האלימות משתלמת. אני מודה לכל מי שבחר לא לתמוך במהלך המעוות ולהתייצב בצד הנכון של ההיסטוריה. פתרון עתידי יושג רק באמצעות משא ומתן ישיר בין הצדדים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום