מציבה תנאי: ארה"ב תשלח את הפצצות שעוכבו

האמריקנים מחפשים דרך "לרדת מהעץ" אחרי שהנשיא ביידן החליט לעכב משלוח נשק. הפתרון המסתמן, הפצצות יגיעו, אך צה"ל לאר ישתמש בהן עד שרפיח תפונה לחלוטין. ההבנה שארה"ב לא מתנגדת לפעולה שלה שם - כל עוד התושבים יפונו בצורה אפקטיבית

ישראל לפקוביץ | מדיני 11.5.2024 | 21:07

כוחות צה"ל ברפיח | צילום: דובר צה"ל

על רקע החלטתו של נשיא ארה"ב לעכב את מסירתן לישראל של 3,500 פצצות, בישראל מעריכים כי האמריקנים ישלחו בסופו של דבר את הפצצות, אך יאסרו על שימוש בהן ברפיח לפני שהעיר תפונה לחלוטין. לפי פרסומים בתקשורת הזרה, מדובר בפצצות במשקל של טון.

גורמים ישראלים אמרו ל-Ynet, על סמך שיחות עם האמריקנים, כי בוושינגטון מחפשים דרך "לרדת מהעץ" ולהפסיק את עיכוב הנשק, והפתרון המסתמן כאמור הוא שישראל תקבל את הפצצות מארה"ב, שתאסור עליה להשתמש בהן לפני שרפיח תפונה.

ההבנה בישראל היא שארה"ב לא מתנגדת לפעולה ברפיח, אך מצפה לפינוי אפקטיבי של תושבי העיר, כשהבוקר צה"ל הודיע כי תוך שישה ימים פונו ממנה כבר 300 אלף עזתים. בעיר עזה שבצפון הרצועה, לשם השוואה, לקח בערך חודש לפנות את כל התושבים.

אתמול אמר דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ון קירבי, כי "מעולם לא אמרנו להם שהם לא יכולים לחסל את גדודי חמאס ברפיח. מעולם לא אמרנו להם שהם לא יכולים לפעול ברפיח. מה שאמרנו להם זה שמשנה הדרך של איך הם עושים את זה. לחסל את איום חמאס לחלוטין יש לישראל את מלוא הזכות לעשות זאת".

עוד אמר קירבי: "חמאס ממשיך להוות איום על ישראל. הכוונות לרצח עם של חמאס. אנו מאמינים שיש דרכים טובות יותר לחסל את האיום הזה. יש דרכים יותר זהירות לעשות את זה ואנו מצפים לכל הזדמנות כדי להעביר את זה לישראלים. אנו מצפים לשיחות נוספות בעתיד".

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום