ההצעה המפתה של האמריקאים בתמורה להימנעות מרפיח

בעוד כוחות צה"ל מרחיבים את התקיפות ברצועה, ‏ממשל ביידן מציע לישראל "מודיעין רגיש" שלטענתם יסייע לצה"ל לאתר את ראשי חמאס ולמצוא את המנהרות החבויות של ארגון הטרור - בתמורה להימנעות ממבצע מלא ברפיח

יענקי פרבר | מדיני 11.5.2024 | 23:50

כוחות צה"ל בתוואי המנהרות | צילום: דובר צה"ל

ממשל ביידן מנסה למנוע פלישה ישראלית מלאה לרפיח, ומציע לישראל סיוע משמעותי אם תימנע מכניסה מלאה. הסיוע כולל מודיעין רגיש שיעזור לישראל לאתר את מיקומם של מנהיגי חמאס ולמצוא את המנהרות של הארגון. כך לפי לארבעה אנשים שמכירים את ההצעות מטעם ארה"ב ושוחחו עם ה'וושינגטון פוסט'.

האמריקאים הציעו גם לסייע לישראל לבנות ערי אוהלים, ולסייע בבניית מערכות אספקה ​​למזון, מים ותרופות - כך שלפלסטינים שפונו מרפיח יהיה מקום מגורים ראוי.

עוד דווח, כי הנשיא ביידן ועוזריו הבכירים הציעו הצעות מסוג זה במהלך השבועות האחרונים בתקווה שהן ישכנעו את ישראל לבצע מבצע מצומצם וממוקד יותר בעיר רפיח.

האמריקאים טוענים כי יקח מספר חודשים כדי להעביר בבטחה מאות אלפי פלסטינים מרפיח בתנאים טובים, אך גורמים ישראליים אינם מסכימים עם הערכה זו.

האמריקאים טוענים כי אי לא ניתן פשוט להעביר פלסטינים לחלקים מופגזים של עזה, אלא שישראל חייבת לספק תשתית בסיסית כולל מזון, מים, תרופות ושאר הצרכים כך שלמפונים יהיו תנאים ראויים למגורים ולא יחשפו לרעב או למחלות נוספות.

עוד דווח, כי מומחים מארה"ב מייעצים לישראל בפירוט רב כיצד לפתח וליישם תוכנית הומניטרית כזו, עד לרמה של כמה אוהלים וכמה מים יידרש לאזורים ספציפיים, ארגוני סיוע אמרו כי פינוי בטוח של אנשים מרפיח הוא כמעט בלתי אפשרי בהתחשב בתנאים בשאר חלקי עזה.

העיתון מציין כי השמדת רשת המנהרות הענפה של העיר, שבה מסתתרים מנהיגי חמאס ומחבלי חמאס , תסכן עשרות אלפי אזרחים פלסטינים.

האמריקאים עובדים כעת בשיתוף פעולה הדוק עם מצרים כדי למצוא ולנתק מנהרות שחוצות את גבול מצרים-עזה באזור רפיח, שבהן השתמש חמאס.

ממשל ביידן מעריך כי יחיא סינוואר "יקדם בברכה" קרב מתמשך ברפיח, לדברי גורם בכיר בממשל, קרב כזה בודד עוד יותר את ישראל.

גורמים אמריקאים אומרים שישראל לא פתחה בשלב זה בפלישה קרקעית מלאה ברפיח, למרות סדרה של פשיטות בימים האחרונים. בדיונים פרטיים ישראל מסרה כי היא מתייחסת ברצינות לאזהרות אמריקאיות וסיפקה הבטחות כבר ביום שישי שחיילי צה"ל לא יפלשו לעיר לפני שיפנו כ-800,000 פלסטינים, כך על פי גורם בכיר בממשל.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום