מתיחות עם איחוד האמירויות: תסכול רב מהתנהלות ישראל

הציוץ של שר החוץ האמירותי, עבדאללה בן זאיד, די חריג. גורם המקורב לשלטון באמירויות מותח ביקורת חריפה על התנהלות נתניה

יענקי פרבר | מדיני 11.5.2024 | 22:08

סיוע הומניטרי ששלחה איחוד האמירויות | צילום: ממשלת איחוד האמירויות

זעם באבו דאבי על הצהרות נתניהו בעניין חלקה של האמירויות בשליטה בעזה ביום שאחרי המלחמה, גם אם תהיה נוכחות ישראלית. הציוץ של שר החוץ האמירותי, עבדאללה בן זאיד, די חריג. גורם המקורב לשלטון באמירויות מותח ביקורת חריפה על התנהלות נתניהו בשיחה עם רועי קייס בכאן חדשות.

שר החוץ של איחוד האמירויות, עבדאללה בין זאיד, גינה אתמול את ההצהרות של נתניהו בריאיון לדוקטור פיל בנוגע לקריאת לאמירויות להשתלב בשלטון אזרחי בעזה. "לנתניהו אין סמכות חוקית לקרוא לנו להשתתף בניהול האזרחי של עזה. האמירות מסרבת להיגרר לכל תוכנית שמטרתה לספק כיסוי לנוכחות ישראלית ברצועת עזה", צייץ שר החוץ האמירותי והוסיף: "כאשר תוקם ממשלה פלסטינית שתענה על שאיפות העם הפלסטיני ותהיה הגונה, יעילה ועצמאית - נתמוך בה בכל צורה".

רועי קייס מציין כי דברים אלו מבטאים את התסכול אמירותי ממדיניות הממשלה הנוכחית, ואת החשש מלהיחשב כמשתפת פעולה עם ישראל. כל זאת בזמן שהאמירויות היא מהמדינות הבולטות ששולחות סיוע הומניטרי לעזה. גורם המקורב לשלטון באמירויות אמר: "נתניהו אובד עצות ומהסס - כל החלטותיו מוטעות. בהתנהלות הוא מעניק לפלסטינים תמיכה חסרת תקדים במישור הבינלאומי".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום