חשש בישראל: בית הדין הבין לאומי יוציא צו הפסקת לחימה

איום מתקרב של צו הפסקת לחימה. כמחצית מהשופטים חשבו להוציא את הצו עוד לפני הפעולה ברפיח שלה אין גיבוי אמריקני

ישראל לפקוביץ | מדיני 11.5.2024 | 21:22

פעילות הכוחות במרכז רצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

בישראל מעריכים כי בית הדין הבין לאומי לצדק בהאג יוציא לישראל צו הפסקת לחימה ולכן מנהלים קרב בניסיון לבלום את המהלך. כך פורסם בכאן 11. כמחצית מהשופטים חשבו להוציא את הצו עוד לפני הפעולה ברפיח שלה אין גיבוי אמריקני.

ישראל הדגישה את הצעדים ההומניטריים שהיא עושה ומשפרת – העניין שהכי מטריד את בית הדין. ההשלכות של צו שבית הדין עלול להוציא: מחייב משפטית, אך לא ניתן לאכיפה. עם זאת, צו כזה יקשה מאוד על קבלת תמיכה, אספקת נשק ווטו במועצת הביטחון של האו"ם.

בעקבות הפעולה ברפיח, דרום אפריקה ביקשה אתמול מבית הדין בהאג לפרסם צווים נוספים נגד ישראל. זאת בטענה שבצעדים שנקט בית הדין אין התייחסות לנסיבות שהשתנו בעזה.

שר החוץ ישראל כ"ץ הגיב על כך: "דרום אפריקה ממשיכה לפעול כזרוע המשפטית של ארגון הטרור חמאס בניסיון לפגוע בזכות ובחובה הבסיסיים של ישראל להגן על אזרחיה מפני מתקפות חמאס ולשחרר את כל החטופים. הבקשות החוזרות לצווים זמניים שהוגשו על ידי דרום אפריקה, המבוססות על טענות כוזבות ועל השמטות מכוונות של עובדות במטרה לסייע לחמאס, הן ניסיון נוסף לנצל באופן ציני את בית המשפט הבינלאומי בהאג".

השר הוסיף: "חמאס שוב נהנה מהייצוג המשפטי שלו על ידי דרום אפריקה, שטוענת טענות פיקטיביות שנועדו להטעות את הקהילה הבינ״ל. אנו קוראים לבית המשפט הבינלאומי בהאג לדחות באופן מוחלט את הבקשה החדשה של נציגי חמאס".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום