ביידן מאיים: "אם ישראל תפלוש לרפיח לא נספק לה פצצות למטוסים"

הנשיא אמר כי ארה"ב תפסיק לשלוח פצצות ופגזי ארטילריה לישראל אם ישראל תפלוש לרפיח. הודעת ביידן נובעת מלחצים פוליטיים פנים אמריקנים. גורמים ישראלים הביעו בפני בכירים אמריקאים "תסכול עמוק" מהפסקת המשלוחים

יענקי פרבר | מדיני 9.5.2024 | 07:50

כוחות צה"ל ברפיח | צילום: דובר צה"ל

הנשיא ג'ו ביידן אמר הלילה שהוא יעצור משלוחים של נשק אמריקאי לישראל "שמשמש להרג אזרחים בעזה" אם ראש הממשלה נתניהו יורה על פלישה קרקעית מלאה לעיר רפיח.

"אזרחים נהרגו בעזה כתוצאה מהפצצות הללו במרכזי אוכלוסייה", אמר ביידן ל-CNN בהתייחסו לפצצות במשקל 900 קילו שביידן השהה בשבוע שעבר והיו בדרך לישראל.

"הבהרתי שאם הם נכנסים לרפיח - הם עדיין לא נכנסו לרפיח - אבל אם הם ייכנסו לרפיח, אני לא אספק את הנשק ששימש בעבר ללחימה בעזה והפעם מיועד ללחימה ברפיח" אמר ביידן. הודעת ביידן נובעת מלחצים פוליטיים פנים אמריקנים.

הודעת הנשיא כי הוא מתנה אספקת נשק אמריקני מהווה נקודת מפנה במלחמה בת שבעה חודשים בין ישראל לחמאס. הוא למעשה מאשים שפצצות אמריקאיות שימשו להרג אזרחים בעזה.

עד כה, הנשיא התנגד לקריאות למנוע נשק מישראל, ותמך בתוקף בישראל. עם זאת, נראה כי הפלישה שמתקרבת לרפיח, שינתה את דעתו של הנשיא.

ביידן אמר שארה"ב תמשיך לספק נשק הגנתי לישראל, כולל עבור מערכת כיפת ברזל, אך משלוחים של נשק התקפי יסתיימו אם תתחיל פלישה קרקעית גדולה לרפיח.

"אנחנו נמשיך לוודא שישראל בטוחה מבחינת כיפת ברזל והיכולת שלה להגיב לתקיפות", אמר. "אבל אנחנו לא הולכים לספק את הנשק ופגזי הארטילריה".

רשת CNN דיווחה כי גורמים ישראלים הביעו בפני בכירים אמריקאים "תסכול עמוק" מהפסקת המשלוחים, כמו גם מהדיווחים של התקשורת האמריקאית על ההחלטה.

ביידן אמר כי פעולותיה של ישראל ברפיח טרם חצו קו אדום של כניסה לאזורים מאוכלסים, גם אם פעולותיהן גרמו למתיחות באזור. "הם לא נכנסו למרכזי האוכלוסייה. מה שהם עשו זה ממש על הגבול. וזה גורם לבעיות עם מצרים", אמר.

לדבריו, הוא הבהיר לנתניהו שהתמיכה האמריקנית בפעולות במרכזי אוכלוסייה מוגבלת. "הבהרתי לביבי ולקבינט המלחמה: הם לא יקבלו את התמיכה שלנו, אם הם באמת ימשיכו למרכזי האוכלוסייה", אמר.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום