עמית סגל: דובר צה״ל: לוחם בגדוד 13, חטיבת גולני, נפצע מוקדם יותר היום (ש') באורח קשה בקרב בדרום לבנון. הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים, משפחתו עודכנה.
הפטרה היסטורית בשבת הקרובה: פעם קודמת היה לפני 27 שנים
בשבת הקרובה יחדדו בעלי הקוראים את לשונם להפטרה נדירה שהם לא מכירים. מדובר בהפטרה שיוצאת פעם בעשרות שנים. בפעם הבאה שיקראו את ההפטרה בשנת תת"ב. הסיפור המלא
ההפטרה של פרשת השבוע בשבת הקרובה פרשת קדושים היא נדירה, בפעם הקודמת שקראו את ההפטרה היה לפני 27 שנים בשנת תשנ"ז והפעם הבאה זה עוד 17 שנה בשנת תת"ב וב- 120 שנה אחרונות זה קרה 7 פעמים.
ההפטרה היא "ואתה בן אדם התשפוט התשפוט" (יחזקאל כ"ב). שכיון שהיא מדברת על התועבות של ירושלים אז זה מתאים לפרשה של קדושים שמדברת על איסורי עריות.
אז אם הפרשיות יוצאות ביחד 'אחרי - קדושים' אז נפסק ברמ"א, שעל אף שתמיד קוראים את של הפרשה השניה, במקרה כזה קוראים את של הפרשה הראשונה דהיינו של פרשת אחרי, כיון שנמנעו מלקרוא את תועבות ירושלים.
והמקרה של השנה תשפ"ד הוא נדיר כיוון שרוב הפעמים השנה היא לא מעוברת וקוראים את שניהם יחד. וגם אם השנה מעוברת אז בדרך כלל יוצא שגם פרשת אחרי וגם פרשת קדושים הם שבתות מיוחדות, דהיינו או שזה שבת הגדול, או שזה יוצא ראש חודש או ערב ר"ח, שלהם הפטרות מיוחדות. והשנה השבת היא 'שבת פשוטה' שקוראים את ההפטרה הרגילה שהיא "ואתה בן אדם התשפוט התשפוט".
פולמוס הלכתי ומחלוקת גדולה בפוסקים האם קוראים את אותה הפטרה נדירה, לפי הרמ"א והמשנה ברורה וכך מכריע מרן ה'חזון איש', כן קוראים. וכך גם הגאון המקובל רבי שריה דביליצקי זצ"ל היה אומר שכך הוא המנהג בעיר בני ברק.
ראב"ד ירושלים הגרז"ר בענגיס זצ"ל הרב חרל"פ ורבי שמואל סלנט זצ"ל פסקו שלא לקרוא את ההפטרה אלא לקרוא גם בשבת 'אחרי' וגם בשבת 'קדושים' את ההפטרה של פרשת 'אחרי'.
ויש את לוח ארץ ישראל של הרב יחיאל מיכל טיקוצ'ינסקי שאומר, שבפרשת 'אחרי' קוראים את ההפטרה של 'קדושים' ולהפך.
והמפורסם הוא הסיפור על בעל קורא ידוע בירושלים ששמע שהולכים לקרוא את ההפטרה הזו ובליל שבת הוא הלך להחביא את הנביא יחזקאל שלא יקראו בזה. ומספרים שיש בתי כנסת בירושלים שיש להם מנהג להחביא את ספר יחזקאל בליל שבת כדי שלא יקראו את ההפטרה הזו.