מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 23°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 26°c
אשדוד 24°c
כ"ח אלול התשפ"ד | 01.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 23°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 26°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הכנות אחרונות לפעולה קרקעית: צה"ל קורא לאזרחים לעזוב את רפיח

צה״ל מרחיב את האזור ההומניטרי במוואסי וקורא לאוכלוסיה המקומית להתפנות באופן זמני מהשכונות המזרחיות של רפיח - אל המרחב ההומניטרי המורחב | "צה״ל ימשיך לפעול למימוש מטרות המלחמה ובהן פירוק החמאס והשבת כלל החטופים"

הכנות אחרונות לפעולה קרקעית: צה"ל קורא לאזרחים לעזוב את רפיח
פלסטינים בעזה מתפנים צילום: שאטרסטוק

צה״ל מרחיב את האזור ההומניטרי במוואסי. האזור ההומניטרי המורחב הכולל בתי חולים שדה, אוהלים וכמויות מוגברות של מזון, מים, תרופות ואספקה נוספת. לצד זאת, בשיתוף פעולה עם ארגונים בינלאומיים ומדינות נוספות צה״ל מאפשר הרחבה של היקף הסיוע ההומניטרי שנכנס לרצועה.

 

הרחבת המרחב ההומניטרי | צילום: דובר צה"ל

בהתאם לאישור הדרג המדיני, צה״ל קורא לאוכלוסייה, הנמצאת תחת שליטת חמאס, להתפנות באופן זמני מהשכונות המזרחיות של רפיח אל המרחב ההומניטרי המורחב. עניין זה יתקדם באופן מדורג בהתאם להערכות מצב שוטפות שיתקיימו כל העת.

 

גרפיקה אודות הפינוי הזמני של השכונות המזרחיות ברפיח אל המרחב ההומניטרי | צילום: דובר צה"ל

צה״ל קורא לתושבים בשכונות המזרחיות של רפיח להתפנות באופן זמני לאזור ההומניטרי המורחב באמצעות כרוזים, הודעות SMS, שיחות טלפון ושידורי מדיה בערבית.

"צה״ל ימשיך לפעול למימוש מטרות המלחמה ובהן פירוק החמאס והשבת כלל החטופים" נמסר מצה"ל.

בשלב זה הפינוי מתבצע באופן מוגבל, רק מהשכונות המזרחיות של רפיח, ולא מכל המרחב. אלא מהאזורים הקרובים לגבול, מהם שוגרו אתמול רקטות ופצמ״רים למרחב כרם שלום והם מהווים את האיום המשמעותי ביותר על שטח ישראל בשל הקרבה לגבול.

בצה״ל מבהירים כי מעבר כרם שלום - עדיין סגור לכניסת סיוע הומניטרי. ועם זאת, צה״ל פועל לשמר את אותה כמות אספקת סיוע הומניטרי דרך המעברים האחרים.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום