סטודנטית ישראלית בקולומביה: "נראה כמו אזור מלחמה"

שני גרנות לובטון סיפרה כי הלילה היה "סוער במיוחד", מאות שוטרים הקיפו את האיזור וכי האווירה הכללית אינה נעימה. לדבריה, "לא היה שימוש באלימות או בגז מדמיע, רק ברימוני הלם

ישראל לפקוביץ | חדשות בעולם 1.5.2024 | 13:19

פורעים אנטישמים (אחד עם מקל) מחוץ לאוניברסיטה | צילום: צילום מסך

באוניברסיטת UCLA שבקליפורניה התרחשו עימותים אלימים בין מפגינים פרו-פלסטינים לפרו-ישראלים. בלשכת ראש עיריית לוס אנג'לס אמרו כי המשטרה ענתה לבקשת הנהלת האוניברסיטה לתמיכה בצל העימותים. בעלון הסטודנטים המקומי אמרו כי המפגינים הפרו-ישראליים ניסו להסיר בכוח את המאהל הפרו-פלסטיני.

שני גרנות לובטון, המתגוררת באוניברסיטת קולומביה, התראיינה הבוקר בתוכנית "קלמן ליברמן" בכאן רשת ב וסיפרה את שעברה במהלך הלילה בו התבצרו מפגינים פרו-פלסטינים בקמפוס במוסד האקדמי. "עברנו חתיכת לילה. סוער פה מאוד", כך סיפרה.

גרנות לובטון תיארה כי מאות שוטרים הקיפו את הקמפוס, פינו את שלוש המדשאות שהמפגינים הקימו ואת האוהלים שלהם עד שלבסוף נכנסו עם מנוף לבניין שם הסתגרו ב-24 השעות האחרונות. לדבריה, "לא היה שימוש באלימות או בגז מדמיע, רק ברימוני הלם. בתוך הבניין היו כמה עשרות וברחבי הקמפוס כמה מאות. זה בניין האדמיניסטרציה של האוניברסיטה".

עוד הוסיפה: "זו הייתה חוויה מאוד לא סימפטית בשבועיים האחרונים. קיבלנו הוראה מהאוניברסיטה לא לצאת מהבתים, זה היה נראה קצת כמו אזור מלחמה. עשינו הפגנה גדולה מאוד גדולה מחוץ לקמפוס בשביל להזכיר לעולם את החטופים, כי נראה שכולם קצת מבולבלים".

לטענתה, להפגנות התומכות בישראל הגיעו גם סטודנטים שאינם ישראלים אלא גם איראנים מתנגדי משטר ונוצרים. על התחושה הכללית באיזור נוכח ריבוי ההפגנות, היא שיתפה: "לקחת את הבן שלי לגן של האוניברסיטה בבוקר ולשמוע 'אינתיפאדה, אינתיפאדה' כל הדרך, ובחזור לשמוע 'אנחנו לא רוצים שתי מדינות - אלא את הכול' - זה קשה ומציף. הרבה פעמים אני הולכת פה ומתמלאת דמעות של זעם ממה שהם שרים ומהשלטים המזעזעים. אבל אני לא בחוויה של פחד פיזי על עצמי".

האירוע החל השבוע, כשמפגינים פרו-פלסטינים התבצרו בקמפוס באוניברסיטת קולומביה למשך כיממה ופונו לבסוף על ידי משטרת ניו יורק שהתפרצה פנימה. עצם הזמנת המשטרה הייתה צעד חריג, אך לטענת נשיאת האוניברסיטה - "לא נותרה ברירה". מאות שוטרים נכנסו אל תוך השטח עד שהגיעו לבניין המילטון בו התבצרו המפגינים, המהלך ארך כשעה, עד להשלמת פינוי הבניין. עשרות נעצרו, נאזקו והובלו באוטובטסים לתחנת המשטרה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום