סרטון קורע לב: חמאס פרסם אות חיים משני חטופים

ארגון הטרור חמאס מפרסם הערב סרטון של קית' סיגל ועמרי מירן. השניים נחטפו ב-7 באוקטובר. משפחות חטופים יצאו בהצהרת חירום לממשלה: "אם הדרך היחידה לעסקת חטופים היא סיום המלחמה - הסכימו לשלם את המחיר"

מאיר גלבוע | חרבות ברזל 27.4.2024 | 20:21

קית' סיגל ועמרי מירן | צילום: מתוך הסרטון

חמאס ממשיך במאמציו להפעיל לחץ על החברה הישראלית כדי להשיג עסקה טובה מבחינתו שתוביל לסיום המלחמה ולצורך כך הוא מפרסם הערב סרטון ובו אות חיים ראשון של קית' סיגל מכפר עזה ועמרי מירן מנחל עוז, שניהם נחטפו במהלך אירועי הטרור של 7 באוקטובר ומאז מוחזקים בשבי ברצועה.

קית' הוא בעלה של אביבה סגל בת ה-62 ששוחררה מהשבי ב-26 בנובמבר במסגרת הפעימה השלישית לשחרור חטופים.

סיגל אומר בסרטון שתוכנו הוכתב ואושר על ידי חמאס: "אני רוצה למסור למשפחה שלי שאני מאוד אוהב אתכם. חשוב לי שתדעו שאני בסדר ואני מקווה מאוד שגם אתם. יש לי זיכרונות מאוד יפה מפסח בשנה שעברה שחגגנו כולנו ביחד, ואני מאוד מקווה שתהיה לכולנו הפתעה הכי טובה שיכולה להיות... (בוכה, ע"ח). אנחנו פה נמצאים בסכנה. יש הפצצות וזה מלחיץ ומפחיד וזה נמשך כבר הרבה מאוד זמן. אני תוהה וחושב לעצמי עד מתי. לפעמים יש תחושה שהדברים נמרחים. אני פונה לראש הממשלה ולכל הממשלה להשתתף במו"מ על מנת להגיע לעסקה בקרוב,  שכל החטופים יחזרו הביתה בקרוב למשפחות שלהם כמו שאתם נמצאים עם המשפחות שלכם. ראיתי כמה פעמים את ההפגנות שיש בתל אביב ובירושלים, ואני מקווה ומאמין שאתם כולכם תמשיכו בזה. להתראות בתקווה שזה יהיה בקרוב".

מירן אומר בסרטון: "משפחתי היקרה, אני מתגעגע לכולכם. אבא, אחיי, אחותי, שי אהובתי, רוני ועלמה בנותיי היקרות. השנה לא הצלחנו לחגוג שום חג ביחד בגלל המלחמה הארורה הזאת. אני מקווה שלפחות את החג הבא, יום העצמאות, נוכל לחגוג ביחד כולנו. אני נמצא פה בשבי החמאס כבר 202 יום. המצב פה לא נעים, קשה, יש הרבה הפצצות. הגיע הזמן להגיע לעסקה שתוציא אותנו מכאן בחיים, שלמים ובריאים. אני רוצה שתעשו כל מה שאתם יכולים ותלחצו בכל דרך אפשרית ותמשיכו להפגין כדי שיהיה מו"מ ועסקה עכשיו".

דני מירן, אביו של עמרי, אמר לחדשות 12: "זה אות החיים הראשון ממנו, אני נרגש עד דמעות. ראיתי תמונה כמו שחשבתי שהוא יהיה: עם זקן, והוא בטח לא צחצח שיניים מאז השואה שם. זה כאב גדול. פיזית הוא נראה מעולה, אני רק מקווה שנפשית הוא עדיין במצב טוב".

משפחות החטופים יצאו היום בהצהרת "חירום" לתקשורת, בה קראו לממשלה לסיים את המלחמה בתמורה לעסקת חטופים כוללת. "חצי שנה מספרים לנו שלחץ צבאי יביא לשחרור החטופים", אמרו, בהפגנה שקיימו משער בגין בקריה. "הקונספציה הזו כשלה. אנחנו קוראים היום לכל חברי הממשלה: אם הדרך היחידה לעסקת חטופים כוללת היא סיום המלחמה - הסכימו לשלם את המחיר".

"מדינת ישראל חייבת לבחור: חטופים או מלחמה" הוסיפו. "כניסה לרפיח תביא לרצח עוד חטופים בשבי, או למותם מאש המלחמה. זו הפקרה נוספת של החטופים לגורל של מוות. ישראל חייבת לבחור בהחזרתם".

ביום רביעי פרסם חמאס אות חיים של הירש גולדברג פולין שנחטף ממסיבת הנובה ב-7 באוקטובר. בסרטון נראה גולדברג פולין פצוע בידו, זכר לאותה פציעה בשבת שמחת תורה, אז פורסם תיעוד של הירש נחטף על ידי מחבלי חמאס בעודו נפצע בזרועו מפגיעת רימון שהושלך למיגונית בעוטף.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום