הישראלים חוששים: מהומות אנטישמיות בניו יורק - מעל 100 נעצרו

למעלה מ-100 מפגינים פרו-פלסטינים נעצרו מחוץ לביתו של מנהיג הרוב בסנאט צ'אק שומר בעיר ניו יורק. סטודנטים יהודים באוניברסיטת קולומביה, תלו תמונות של חטופים המוחזקים בידי חמאס

יענקי פרבר | חדשות בעולם 24.4.2024 | 09:21

הפגנה | צילום: Pixabay

כ-2,000 מפגינים אנטישמיים ערכו "סדר חירום של פסח" ליד ביתו של מנהיג הרוב בסנאט צ'אק שומר בברוקלין כדי למחות על התמיכה האמריקאית בישראל. למעלה מ-100 מפגינים פרו-פלסטינים נעצרו מחוץ לביתו.

בנוסף, בימים האחרונים מאות סטודנטים אנטישמים הקימו מאהל מחאה מחוץ לקמפוס ומסרבים להתפנות עד שהאוניברסיטה תודיע על "הפסקת הקשר עם תורמים ציוניים", כך אמרו מפגינים לכלי תקשורת מקומיים.

נשיאת אוניברסיטת קולומביה, מינוש שפיק, הודיעה הלילה כי מארגני ההפגנה חייבים לפרק את מאהל המחאה הפרו-פלסטיני שהחריף את המתיחות בבית הספר וגרם לסטודנטים יהודים להרגיש לא בטוחים בקמפוס.

אם לא תושג הסכמה, האוניברסיטה "תצטרך לשקול אפשרויות חלופיות" לפינוי המאהל, כתבה שפיק במכתב לסטודנטים בקולומביה. היא לא פירטה כיצד הם יפונו.

שפיק מתמודדת עם לחץ עצום מצד תורמים ומחוקקים לפרק את המאהל ולהשיב את הסדר על כנו, כך דיווחה רשת CNN.

אתר 'טיימס אוף ישראל' דיווח כי סטודנטים יהודים באוניברסיטת קולומביה, תלו תמונות של חטופים המוחזקים בידי חמאס, מול המאהל האנטי-ישראלי שהקימו מפגינים פרו-פלסטינים בקמפוס.

לצד התמונות של בני הערובה יש דגל אמריקאי וכרזה הקוראת "להחזיר אותם הביתה עכשיו".

בחדשות 12 דווח כי 133 סטודנטים ישראלים שלומדים באוניברסיטת קולומביה שבניו יורק, שלחו מכתב לנשיאה מינוש שפיק, ובו הביעו את החשש לשהות בקמפוס נוכח המחאות הפרו-פלסטיניות הגואות. במכתבם דרשו הסטודנטים מהנשיאה לנקוט פעולה קונקרטית על מנת להבטיח את ביטחונם באוניברסיטה.

"אנו קוראים לך להקשיב לדאגותינו ולנקוט פעולה מיידית כדי להבטיח את בטיחותנו לפני שיהיה מאוחר מדי", כתבו הסטודנטים.

רשת NBC דיווחה כי ה-FBI מתאם עם קמפוסים במכללות לגבי איומים אנטישמיים ולאלימות אפשרית בקשר לגל ההפגנות המתמשך על מלחמת ישראל-חמאס.

ראש ה-FBI כריסטופר ריי אמר שה-FBI לא עוקב אחר הפגנות, "אבל אנחנו כן חולקים מידע מודיעיני לגבי איומים ספציפיים באלימות בקמפוסים, עם רשויות אכיפת החוק במדינה".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום