הסנאט אישר סופית את חבילת הסיוע הצבאי לישראל

הסנאט אישר הלילה את חבילת הסיוע הצבאי לישראל, אוקראינה וטייוואן. שר החוץ ישראל כ"ץ בירך על אישור חבילת הסיוע לישראל. "מודה לסנאט האמריקני על העברת חבילת הסיוע לישראל"

ישראל לפקוביץ | מדיני 24.4.2024 | 07:39

מסוקי קרב אמריקאים | צילום: דובר צה"ל

הסנאט האמריקני אישר הלילה סופית את חבילת הסיוע הצבאי לישראל בסך 14.6 מיליארד דולרים. 79 חברים תמכו ו-18 התנגדו.

בנוסף, אושרה העברת 9 מיליארד דולרים עבור הסיוע ההומניטרי לעזה וכ-2.5 מיליארד עבור עלויות הצבא האמריקני מפרוץ המלחמה. יותר מ-60 מיליארד דולרים אושרו לאוקראינה ועוד סיוע לטיוואן. סך כל הסיוע יותר מ-95 מיליארד.

השלב האחרון שנותר הוא חתימה של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, שאמר שיעשה זאת ברגע שהחוק יגיע לשולחנו לחתימה.

מתוך 26 מיליארד דולרים לישראל, 14.6 מיליארד דולרים מיועדים לסיוע צבאי ישיר, 4 מיליארד דולרים לאספקת מיירטים להגנה מפני טילים. 9 מיליארד דולרים מיועדים להעברת סיוע הומניטרי לפלסטינים בעזה ו-2.4 מיליארד למטרת סיוע צבאי לצבא האמריקני שמוצבים באזור בהגנה על ישראל.

שר החוץ ישראל כ"ץ בירך על אישור חבילת הסיוע לישראל בסנאט של ארה"ב: "אני מודה לסנאט האמריקני על העברת חבילת הסיוע לישראל הלילה ברוב דו-מפלגתי מוחץ. בעודנו מציינים 200 יום למתקפת הטרור הברברית של חמאס ב-7 באוקטובר, ישראל וארה"ב עומדות יחד במאבק בטרור, בהגנה על הדמוקרטיה והערכים המשותפים שלנו".

עוד אמר: "חבילת הסיוע לישראל שעברה את שני הבתים היא עדות ברורה לחוזקה של הברית שלנו ומשדרת מסר עוצמתי לכל אויבינו. תודה למנהיג הרוב בסנאט, הסנאטור שומר, ולמנהיג המיעוט בסנאט, הסנאטור מקונל, על מחויבותם הבלתי מתפשרת לביטחון ישראל. השותפות האסטרטגית בין ישראל לארה"ב בלתי ניתנת לשבירה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום