ה'חידוש' השנה בעדה החרדית: פוסק הדור חילק 2 מיליון שקל

2 מיליון ₪ לרבנים ולמשפחות ברוכות ילדים מבני העדה החרדית חולקו במעונו של פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שע"י קופת 'תמכין דאורייתא'. צפו בתיעוד מהמעמד

משה ויסברג | חרדים 21.4.2024 | 21:44

החלוקה אצל פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך | צילום: שלומי טריכטר

אמש (מוצ"ש) התקיים חלוקת הצ'קים שע"י קופת 'תמכין דאורייתא' בנשיאות פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך, לתמיכה באלפיים משפחות דיינים ומוצי"ם של העדה החרדית, ובכלל משפחות ברוכות הילדים מבני העדה החרדית.

קרן 'תמכין דאורייתא' הוקמה בהוראתו הישירה של פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך, באמצעות 'ועד הפעולה' של העדה החרדית, ובסיועם הישיר של פילנתרופים ממקורביו של פוסק הדור ונגידי חסידי סאטמאר מהר"א בארה"ב שתרמו סכומי ענק לטובת הקרן.  

 

הקרן הוקמה לפני חצי שנה במטרה לתמוך ברבני העדה החרדית שלא קיבלו את משכורתם החודשית מהנהלת העדה החרדית זמן רב, אך בחודש ניסן הנוכחי הרחיבו את פעולות הקרן עפ"י הוראתו של הגאב"ד גם לתמיכה בכלל משפחות ברוכות ילדים הנמנים על שורותיה של העדה החרדית.

כאמור, אמש התאספו ראשי הנהלת העדה החרדית יחד עם רבני הקהילות הגדולות של העדה החרדית, תולדות אברהם יצחק, תולדות אהרן, דושינסקיא, במעונו של פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך, בכדי להעביר את הצ'קים לדייני ורבני העדה החרדית.

בפתח המעמד עיין פוסק הדור בקורת רוח מרובה בחלק מפנקסי הצ'קים המיועדים לחלוקה, ולאחר מכן בירך את התומכים והמסייעים שעזרו בגופם או בממונם לתמוך באלפי משפחות שיוכלו לחוג את החג בכבוד. 

יצויין כי במהלך השנה האחרונה התקיימו מספר חלוקות במעונו של פוסק הדור מטעם קופת 'תמכין דאורייתא', כאשר החלוקה הראשונה התקיימה לקראת חגי תשרי, אז חולקו מאה אלף דולר לרבנים, וכחודשיים לאחר מכן לקראת חנוכה חולקו רבבות דולרים נוספים, ואמש התקיים החלוקה השלישית שהורחבה כאמור לכלל משפחות ברוכות הילדים בעיר.

פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך התבטא במהלך המעמד כי 'בתלת זימני הוי חזקה', וחלוקה זאת שהיא החלוקה השלישית תהא בגדר 'חזקה' לקבוע את החלוקה שתתמשך באופן קבוע ואף תוסיף ותתחזק במשך הזמן באיכות ובכמות.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום