טוען רבני דוד עשור - מסביר מהי תביעה לפירוק שיתוף בבית הדין הרבני

הליך גירושין בבית דין רבני כולל למעשה שני מישורים נפרדים. המישור הראשון הוא הגירושין עצמם, כלומר פירוק הזוגיות. במישור הזה לבית הדין הרבני יש סמכות בלעדית ולא ניתן לדון לגביו בבית משפט אזרחי. המישור השני נוגע לכל העניינים הממוניים שיש בהליך הגירושין ובו הזוג יכול להחליט האם לדון בבית דין רבני. אחד השלבים בדיוק הזה הוא פירוק השיתוף.

כתבה מקודמת | שיווק ופרסום | תוכן שיווקי 21.4.2024 | 10:00

צילום: FREEPIK

תביעה לפירוק שיתוף

לכל זוג נשוי ישנם נכסים משותפים. כמות הנכסים הזו משתנה לפי הזמן שבני הזוג נשואים ומצבם הכלכלי אולם נדיר למצוא זוגות שלא מחזיקים ברכוש משותף. חלק בלתי נפרד מהליך גירושין הוא גם ההחלטה כיצד לחלק את הרכוש הזה, וכל עוד בני הזוג לא מגיעים להסכמה בנידון ההכרעה עוברת לבית הדין. מי שאמור לייצג אתכם בתביעה כזו הוא טוען רבני כאשר המטרה שלכם היא שחלוקת הרכוש תתבצע בצורה שאתם הייתם רוצים. בינתיים, כדאי להכיר מחלוקת יסודית בעניין. 

מתי ניתן לפרק את השותפות

מבחינה הלכתית ישנה מחלוקת בין דייני זמננו מתי ניתן להתחיל לפרק את השותפות. חשוב להבין שלא מדובר על מחלוקת עקרונית בהלכה אלא יותר על הדרך הנכונה לנהל את ההליך, אם כי ניתן לראות שורשים לכל אחת מהשיטות.

לפי השיטה הראשונה פירוק השיתוף יכול להתחיל רק כאשר יש צו לגירושין וכל עוד לא קיים צו לא ניתן להתחיל בפירוק השותפות הממונית. מנגד, יש מי שנוקטים עמדה לפיה אפשר להתחיל בפירוק השיתוף ברגע שהדיינים מבינים שהזוג הולך להתגרש גם אם לא הוצא צו בפועל.

חשיבות הייצוג על ידי טוען רבני

הדבר האחרון שכדאי להבין הוא החשיבות הרבה שיש לייצוג על ידי טוען רבני בהליך פירוק השיתוף. מטבע הדברים הליכי גירושין הם לא הליכים משפטיים קלאסיים, ומעורבים בהם רגשות רבים. לא מדובר על שותפות רגילה אלא על שותפות בין שני אנשים שראו את עתידם המשותף יחד ולפתע עולמם חרב עליהם. כדי להימנע ממצב שבו אתם נפגעים כתוצאה מניהול הליך פירוק שיתוף וחלוקת רכוש, וכדי שתהיו בטוחים שיש מי שדואג שההליך יתבצע בצורה נאותה ומאוזנת, כדאי שיהיה מי שמציג את הטענות שלכם בפני בית הדין. טוען רבני הוא בדיוק איש המקצוע שאתם צריכים.

לסיכום

בכל הליך גירושין ישנו צד ממוני שנוגע לחלוקת הרכוש המשותף של בני הזוג. למרות שעל הצד הזה ניתן גם לנתון בערכאות לא רבניות, יש מי שדנים עליהם בבית הדין כחלק מהליך הגירושין עצמו. ההליך הזה נקרא תביעה לפירוק שיתוף, ובחלק מהמקרים ניתן לנהל אותו עוד לפני שיש צו גירושין, בהנחה והדיינים רואים שבני הזוג לא ישובו לחיות יחד. אם אתם עומדים לפני הליך כזה מומלץ לקבל שירות של טוען רבני כדי שהצד שלכם הוא זה שיתקבל בבית הדין.

דוד עשור טוען רבני ומגשר משפטי מוסמך 052-719-6716

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום