התגובות בעולם לתקיפה באיראן: "מה שחשוב - להרגיע את ההסלמה"

ברחבי העולם מגיבים למתקפה הישראלית באיראן. שר החוץ הירדני: "פעולות התגמול בין איראן לבין ישראל חייבות להסתיים ". שר החוץ הרוסי: "יש תחושה שבישראל ובמערב מנסים להסיט את תשומת הלב מרצח העם בעזה באמצעות הצגת איראן כאיום"

שלו שינברג | חרבות ברזל 19.4.2024 | 13:55

טהרן, איראן | צילום: שאטרסטוק

ברחבי העולם מתייחסים לתגובה הישראלית למתקפה של איראן בתחילת השבוע. בעוד חלק מהמדינות טוענות כי אינן יודעות מי התוקפת - היו מי שהאשימו את ישראל באופן ישיר. 

בהודעה שפרסם משרד החוץ של עומאן נכתב: "מגנים את התקיפה הישראלית באיראן ואת התקיפות הצבאיות החוזרות של ישראל באזור".

שר החוץ של רוסיה לברוב טען כי "יש תחושה שבישראל ובמערב מנסים להסיט את תשומת הלב מרצח העם בעזה באמצעות הצגת איראן כאיום". עוד אמר השר: "מקור הקיצוניות במזרח התיכון הוא באי הקמתה של מדינה פלסטינית". 

בבריטניה פרסמו הודעה שבה כתבו שאינם יודעים מי עומד מאחורי התקיפה: "מקור המתקיפות באיראן עוד לא נקבע רשמית". בלשכת ראש הממשלה הבריטי מסרו שלישראל יש את הזכות להגן עצמה - וכי אמרו לישראלים ש"מה שחשוב כעת זה להרגיע את ההסלמה".

בנציבות האירופית אמרו כי "הכרחי כעת שהמזרח התיכון יישאר יציב וקראה לכל הצדדים "להימנע מפעולות נוספות". בסין הגיבו: "מתנגדים לכל פעולה שעלולה להסלים עוד יותר את המתיחות באזור". 

סגן שר החוץ הצרפתי ז'אן נואל אמר: "עמדת צרפת היא לקרוא לכל המעורבים לאיפוק ולהפחתת ההסלמה באזור". בישראל ובארה"ב טרם התייחסו באופן רשמי לתקיפה.

שר החוץ הירדני, איימן א-ספדי אמר: "פעולות התגמול בין איראן לבין ישראל חייבות להסתיים".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום