האוניברסיטה העברית: שחררו את פרופ' שלהוב-קיבורקיאן באופן מיידי

באוניברסיטה העברית קראו לשחרור מיידי של פרופ' שלהוב-קיבורקיאן, שנעצרה אתמול לאחר שהכחישה את זוועות חמאס והאשימה את ישראל ברצח עם: "במדינה דמוקרטית אין מקום לעצור אדם בגין התבטאויות כאלה"

שלו שינברג | חדשות בארץ 19.4.2024 | 10:07

האוניברסיטה העברית | צילום: Mendy Hechtman/Flash90

האוניברסיטה העברית הגיבה למעצרה של פרופסור נדירה שלהוב-קיבורקיאן, וכתבה בהודעה שפירסמה כי יש לשחררה "באופן מיידי".

האוניברסיטה הבהירה כי היא מתנגדת נחרצות לרבים מהדברים שאמרה הפרופ', "אך במדינה דמוקרטית אין מקום לעצור אדם בגין התבטאויות כאלה, מקוממות ככל שיהיו". 

כזכור, אתמול נעצרה פרופסור נדירה שלהוב-קיבורקיאן לחקירה בחשד להסתה. המרצה מהאוניברסיטה העברית האשימה את ישראל ברצח עם בעזה והכחישה את זוועות חמאס בטבח 7 באוקטובר. בכאן חדשות דווח כי המרצה הועברה לחקירה ביחידה ללוחמה בפשיעה ובסיום החקירה יוחלט אם להשאיר אותה במעצר, או לשחררה אם בתנאים או בכלל.

יושב ראש התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית אלחנן פלהיימר הגיב: "אנו מברכים על מעצרה של פרופ' שלהוב ומקווים כי מעצרה יסמן דרך חדשה לצורת הטיפול בכל נושא ההסתה באקדמיה ובהסתה כנגד ישראל באופן כללי".

במשטרת ישראל ביקשו מהפרקליטות בתחילת החודש לאשר פתיחה בחקירה פלילית נגד שלהוב-קיבורקיאן בחשד להסתה. שלהוב-קיבורקיאן הושעתה תחילה מעבודתה באוניברסיטה, אך לאחר שהתנצלה בפני רקטור האוניברסיטה העברית, והבהירה כי היו פשעים נגד ישראלים בעוטף עזה ב-7 באוקטובר, השעייתה בוטלה. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום