התוכנית של משרד השיכון להקמתן של אלפי דירות ביישוב הערבי

הותמ"ל אישרה להפקדה את תוכנית משרד הבינוי והשיכון להקמת שכונת מגורים חדשה ביישוב אבו סנאן | התוכנית כוללת כ-4,900 יחידות דיור חדשות, כ-20,400 מ"ר עבור מסחר ותעסוקה, כ-148,000 מ"ר עבור מבני ציבור וכ-75 דונם שטחים פתוחים

קובי ברקת | כלכלי 18.4.2024 | 15:02

ערבים | צילום: unsplash

הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור אישרה להפקדה אתמול (רביעי) תוכנית להקמת שכונת מגורים בצפון אבו סנאן.

התוכנית, ביוזמת משרד הבינוי והשיכון ובשיתוף פעולה עם מועצה מקומית אבו סנאן, ממוקמת בצפון היישוב ובצמידות דופן למרקם הקיים, בשטח של כ-1,165 דונם.

התוכנית כוללת כ-4,900 יחידות דיור חדשות שיוקמו ברובם במבני מגורים בני 2-6 קומות. כמו כן, מציעה התוכנית כ-400 יחידות לתיירות ומאפשרת הקמה של עד 470 דיוריות. התכנון מאפשר לממש גדלי דירות מגוונים בהתאמה למגוון קבוצות אוכלוסייה ומשקי בית שונים.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית שמה דגש על מרחב ציבור איכותי עם חזית פעילה לעידוד הליכה ופעילות קהילתית לאורך הרחוב הראשי, ומייצרת חיבוריות מקסימלית בין השכונה החדשה לשכונות הסמוכות ולשטחים הפתוחים העוטפים. כמו כן, התכנית כוללת תוספת של כ- 148,000 מ"ר למבני ציבור, שטחי ציבור פתוחים חדשים בסך של כ- 75 דונם, תוספת של כ-20,400 מ"ר עבור מסחר ותעסוקה, וכ-20,700 מ"ר עבור שטחי תיירות בעירוב שימושים.

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יהודה מורגנשטרן אמר: "משרד הבינוי והשיכון, פועל על מנת לקדם פתרונות דיור לכלל אזרחי ישראל. אני שמח ונרגש לבשר על תוכנית חדשה שתיתן מענה רחב לצרכי החברה הדרוזית והחברה הערבית בכלל. התכנית שאושרה תביא לבניית כ-4,900 יחידות דיור חדשות שמתאימות למגוון משקי בית. בנוסף, התוכנית כוללת שכונה ייעודית לחיילי מילואים ויוצאי צבא והקמת מבני ציבור ושטחי תיירות. אני בטוח כי קידום וביצוע התכנית יחזק את היישוב וייתן מענה לתושבים הוותיקים והחדשים באבו סנאן".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום