דיווח: אתר החדשות הישראלי מופעל לכאורה על ידי גורמים זרים

אתר החדשות האינטרנטי שהושק השנה נוהג לפרסם ברשתות החברתיות פוסטים בעלי מסרים קיצוניים ומשסעים

שלו שינברג | חדשות בארץ 18.4.2024 | 12:53

אילוסטרציה | צילום: unsplash

בינואר האחרון הושק אתר חדשות ישראלי חדש: "דופק טיוי". באתר עלו עדכונים שוטפים על הנעשה בישראל, זאת במקביל לשורת עמודי רשתות חברתיות שהפעיל. האתר התיימר לפי עורכיו "לעסוק בענייני היהודים בארץ ובעולם". 

מתחקיר "פייק רפורטר" שפורסם ב"וואלה" עולה כי מפעילי הרשת "רשומים כמי שפועלים מחוץ לישראל". עורכי האתר נוהגים להעתיק תכנים מאתרי חדשות אחרים, עם דגש על תכנים בעלי מסרים קיצוניים שמעוררים ייאוש. 

בטקסטים שפורסמו על ידי האתר נמצאו סימני כתב מהפרסית והערבית, לצד טעויות בסיסיות בכל הנוגע לפוליטיקה הישראלית. 

בחשבונות האתר מתגאים עורכיו כי הם "משרתים את האמת ומציגים צד אחר של הסיפור, הסיפור של היהודים בישראל ובעולם. כי אנחנו מסרבים לברוח מגטאות צרים למוחות צרים, כי אנחנו דוחים את השימוש בסבל ובכאב שלנו כנשק, כי אנחנו מסרבים לשואה נוספת שמתבצעת בשמנו, כי אנחנו מאמינים בדחייה של אלימות, רצח עם ושחיתות, כי אנחנו דוחים את מעגל שפיכות הדמים שהוטל עלינו במשך עשורים". 

עמוד הפייסבוק של דופק טיוי חושף כי מיקומם של לפחות שניים מפעיליו נמצא בלבנון. ב"פייק רפורטר" ציינו כי "אין ודאות כי זהו המקום ממנו הם פועלים. קיימת סבירות נמוכה שמדובר בישראלים שכתבו על עצמם שהם חיים בלבנון". 

מנכ"ל פייק ריפורטר, אחיה שץ, אמר ל"וואלה": "העובדה כי רשתות השפעה זרות פועלות פה באין מפריע ומגיעות לעשרות אם לא מאות אלפי ישראלים כבר הפכה לבלתי נסבלת. העובדה כי תכנים מקטבים שנכתבים על ידי גורמים עוינים שנמצאים בחו"ל מופיעים לכולנו בטוויטר ובפייסבוק בזכות מודעות ממומנות היא חמורה שבעתיים. המדינה יכולה וצריכה לעשות הרבה יותר מול התופעה המסוכנת הזאת".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום