בג"צ דן בעתירת השר וסרלאוף נגד היועמ"שית

בג"ץ דן בעתירה של השר וסרלאוף נגד היועמ"שית בנושא האכיפה הבררנית. השר וסרלאוף: "מקווה שבית המשפט ידון בכובד ראש לפני פרסום ההחלטה"

אברהם פריינד | פוליטי 18.4.2024 | 12:50

בית המשפט העליון | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

בית המשפט העליון בירושלים קיים הבוקר (חמישי) דיון בעתירה שהגיש השר יצחק וסרלאוף נגד היועמ"שית גלי בהרב מיארה.

בעתירה מבקש השר וסרלאוף מבית המשפט להוציא צווים על תנאי שיורו ליועמ"שית להסביר מדוע לא תורה להגיש כתבי אישום ותביעות אזרחיות נגד חוסמי כבישים ונגד מובילי ומארגני החסימות במחאות נגד הממשלה. לדבריו, "היועמ"שית נוהגת באכיפה בררנית שזועקת לשמיים".

הדיון מתקיים לאחר שהשופט נעם סולברג דחה את בקשת היועמ"שית לדחות את העתירה על הסף, והדיון נערך בפני השופטים, יצחק עמית, דוד מינץ וח'אלד כבוב - שהחליף את השופט כשר שפסל את עצמו.

השופטים עמית ומינץ תהו במהלך הדיון: "שר בממשלה מגיש עתירה נגד היועמ"שית? כאן זו האכסניה? לא מסתדרים בניהם והם רוצים שאנחנו נכריע?".

עו"ד איתמר מירון שמייצג את השר וסרלאוף הגיב: "יש שר שפונה ליועמ"שית, הזמינה אותו ואז כשהוא עושה עבודה ובודק את החומרים ומבקש לנהל דיון היא פתאום  אומרת לו שהממשלה וחבריה לא יכולה להיות מעורבת ומנועה לעסוק. לאן יפנה לבית הדין הבינלאומי בהאג?".

בסיום הדיון פנו השופטים לעו"ד ד"ר איתמר מירון המייצג את השר וסרלאוף ושאלו האם ירצה פס"ד או למשוך את העתירה. 

עו"ד מירון השיב כי לא ימשוך את העתירה, ביקש פס"ד והצהיר בפני השופטים: "מקווים שכשתשבו לכתוב את פסק הדין תשתכנעו בצדקת העתירה". 

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף מסר בתגובה: "האכיפה הבררנית זועקת לשמיים. אני מקווה שבית המשפט ידון בכובד ראש לפני פרסום פסק הדין וישים קץ בפסיקתו לאכיפה הבררנית. דווקא בימים אלו של מלחמה, בהם כוחות הבטחון בכלל ומשטרת ישראל בפרט, מתוחים עד הקצה והתגברות האלימות בפעולות המחאה, העדר האכיפה והתנהלות של הפרקליטות בחוסר שוויון, עלולה להביא למיטוט שלטון החוק וריסוק אמון הציבור במערכות האכיפה וחובה עלינו לדאוג לתיקון ושיוויון המשפט בישראל ולא לטאטא מתחת לשולחן".

עורך דין, ד"ר איתמר מירון אמר: "באנו היום לבית המשפט העליון, קיווינו ואנחנו עדיין מקווים שיעשה צדק שמדיניות האכיפה הבררנית שהיועצת המשפטית לממשלה נוקטת בה בשנה האחרונה, תיפסק. כל אחד מבין שמציאות שבה הוגשו אפס כתבי אישום על חסימת כבישים במשך למעלה משנה, היא מדיניות של אכיפה בררנית. אני מזכיר שכמו שהציע השר וסרלאוף בעתירה שלו, אפשרות אחרת להקהות את הפגיעה היא שתבוא היועצת המשפטית לממשלה ותגיד, המדיניות שלנו בתקופת ההתנתקות ובתקופת אוסלו הייתה חריפה מידי".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום