מנהל הישיבה לפוקס ניוז: "ישראל תהיה מוגנת על ידי אלוקים"

מנהל ישיבת אש התורה בירושלים אמר לרשת פוקס ניוז כי "ישראל תהיה מוגנת על ידי אלוקים", למרות התקפות של איראן או שלוחיה. הרב סטיבן בורג אמר על איראן: "הם פשוט משתמשים בפרוקסי, כי למען האמת, הם פחדנים"

יענקי פרבר | חדשות בעולם 17.4.2024 | 13:05

אילוסטרציה | צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

מספר ימים לאחר שמאות טילים ומל"טים שוגרו לעבר ישראל, מנהל ישיבת אש התורה אמר לרשת פוקס ניוז האמריקאית, כי "מנהיגי איראן הם פחדנים המסתתרים מאחורי פרוקסי, ו"אלוקים הכל יכול יגן על מי שחיים בארץ הקודש".

המתקפה הנועזת וחסרת התקדים של איראן על ישראל כללה מל"טים, טילים בליסטיים וטילי שיוט ששוגרו מאיראן, עיראק, סוריה ותימן.

רק שבעה טילים בליסטיים הגיעו לשטח ישראל וגרמו נזק קל לבסיס אווירי. כוחות ישראלים וארה"ב הפילו את השאר בעזרת כוחות בריטיים, צרפתים וירדנים.

מנכ"ל ישיבת אש התורה למרגלות הכותל המערבי, הרב סטיבן בורג, שוחח עם פוקס ניוז דיגיטל על התקיפה של איראן.

"איראן תקפה, איראן תוקפת את העולם המערבי ואת ישראל כל כך הרבה זמן, מכל כך הרבה מקומות", אמר הרב יליד ניו יורק לשעבר למיליוני צופים אמריקאים. "הם פשוט משתמשים בפרוקסי, כי למען האמת, הם פחדנים. אני חושב שאנשים קצת הופתעו. אבל אני חושב שמה שהסתבר זה שאין להם את היכולת שכולם חשבו שיש להם".

הרב בורג אמר לגבי התגבוה הישראלית: "אין ספק שישראל חייבת להגיב, כי ככה זה עובד במזרח התיכון. כשהם מכים אותך ואתה לא מכה בחזרה, הם פשוט חושבים שהם יכולים להמשיך להציק לך ולהמשיך לעשות את זה. אז חייבות להיות השלכות".

הרב סטיבן בורג | צילום: צילום מסך פוקס ניוז

הוא הוסיף כי סביר להניח שישראל תהיה חכמה בעניין ולא תפעל מפזיזות. "הם (ישראל) הולכים לעשות את זה בזמן שלהם", אמר.

הרב בורג אמר שהוא חושב שאחד הדברים שאיכזבו את ישראל ואת הקהילה היהודית כולה הוא מה שקורה ברחבי הקמפוסים בארה"ב. "אנחנו צופים בהפגנות האלה, אנחנו צופים בקמפוסים, אומרים שהגיע הזמן שהאמריקאי הממוצע שאוהב חופש, שאוהב את ארצו יתקומם, כי כשהם מדברים על מוות לישראל, הם באמת אומרים מוות לאמריקה, מוות לערכים מערביים", אמר הרב בורג, והוסיף שהגיע הזמן להתחיל לומר שאמריקה וישראל הן מדינות נהדרות, ושדמוקרטיה היא דרך מצוינת לחיות. "אנחנו צריכים לעמוד על חופש, ואני חושב שזה כל כך חשוב, לכולנו להיות ביחד ולוודא באמת שהחברה בכללותה תמשיך בצורה חופשית ומשגשגת".

"זו ארץ הקודש. יש תחושה מסוימת ואמונה מסוימת עמוקה באלוקים, שאלוקים נמצא כדי להגן עלינו ולעזור לנו", הוסיף הרב בורג.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום