יש לכם מכונית חשמלית? הטסט שלכם יתייקר ממש בקרוב

מינואר הקרוב מי שיש לו מכונית חשמלית ישלם טסט כמו מי שיש לו מכונית בנזין • אירופה הולכת בכיוון ההפוך: הטבות לרוכשים, ליצרנים וליבואנים

רוני נאק | רכב ותחבורה 17.4.2024 | 09:23

החל מה-1 לינואר 2025 - רכב חשמלי ישלם אגרת טסט מלאה | צילום: רוני נאק

אם יש לכם מכונית חשמלית, יש לנו חדשות לא טובות עבורכם: אחת ההטבות היותר משמעותיות שהמכוניות החשמליות מקבלות כיום עומדת להיעלם: אתמול (שלישי) אחרי דיון סוער בוועדת הכספים בכנסת אושרו התקנות שמשוות את גובה אגרת הרישוי השנתית על רכב חשמלי לרכב לא חשמלי.

כיום כל מי שיש לו מכונית - גם אם היא ישנה וגם אם היא מודל 2024 צריך לשלם כל שנה את אגרת הרישוי. במדינת ישראל אגרת הרישוי לא זולה ומגיעה לאלפי שקלים בשנה בקלי קלות. אבל, עד עכשיו מדינת ישראל התחשבה בבעלי המכוניות החשמליות וגבתה מהם אגרת רישוי נמוכה יותר של 426 שקלים בלבד.

הסיבה ברורה: מכונית חשמלית היא יותר נקיה ופחות פוגעת לנו בבריאות, אבל עכשיו ההטבה הזאת בדרך החוצה. מ- 1 בינואר 2025, כלומר מינואר הקרוב מי שיש לו מכונית חשמלית ישלם טסט כמו מי שיש לו מכונית בנזין. ובהתחשב בעובדה שמכוניות חשמליות זולות באמת אין לנו בישראל- אז מי שיקנה מכונית חשמלית במחיר עממי של כ-180 אלף שקל, ישלם אגרת רישוי גבוהה למדי. זאת מכיוון ששיעור מחיר האגרה הוא נגזר של עלות הרכב כחדש.

אחד הדוברים המעניינים שנכחו בדיון שבדרך כלל נדיר לשמוע את דבריו, היה איתי ראב"ד מנכ"ל טסלה ישראל, שהשמיע תחזית מדאיגה לגבי המחיר של מכוניות טסלה. לדברי ראב"ד: "הטסלה היקרה בעולם נמכרת בישראל, בעולם היא נמכרת ב-40 אלף יורו, בישראל היא מתחילה ב-220 אלף ₪. מה שמדינת ישראל עושה, דרך המס שטיפס ל-35%, אחוז מסירת המכוניות הולך לרדת, אנחנו הולכים לכיוון ההפוך. אירופה הולכת לכיוון ההפוך, הטבות לרוכשים, ליצרנים, ליבואנים, אנחנו הולכים לכיוון ההפוך. רכב הבסיס יעלה בקרוב 300 אלף ₪, אנחנו מרחיקים את הרכב החשמלי מהישראלים". 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום