אל-על: לאור ההתפתחויות במרחב האווירי ברוסיה, החברה משהה את פעילותה בקו ת"א-מוסקבה לשבוע הקרוב.
נתקעתם בחו"ל עקב ביטולי הטיסות? האם אתם זכאים לפיצוי
"הפעם לא מדובר באשמה של חברות התעופה. הן לא יכלו להיערך לזה" | דובר רש"ת: "היום היו צריכים לעבור בנתב"ג כ-52 אלף נוסעים, שיא מאז ה-7 באוקטובר"
לאחר סגירת המרחב האווירי של ישראל אתמול בעקבות מתקפת הטילים של איראן בלילה, המרחב האווירי נפתח מחדש היום בבוקר. צביקה רובינס, מדוברות רשות שדות התעופה, הסביר את הסוגייה.
"הוחלט לסגור את המרחב האווירי של ישראל בשתים עשר הוחצי בלילה בעקבות אותה מתקפה. המרחב נפתח בשבע וחצי בבוקר. מאז המרחב פתוח לחלוטין", אמר.
לאחר מכן, הבהיר: "באופן עקרוני אנחנו בונים מחדש את כל נושא לוח הטיסות. הבנייה מול גורמי תעופה בינלאומיים". בהמשך, הוא הדגיש: "אני מקווה שנוכל לחזור לשגרה בימים הקרובים".
לדבריו, "היום היו צריכים לעבור בנתב"ג כ-52 אלף נוסעים, שיא מאז ה-7 באוקטובר. נכון לעכשיו אנחנו מדברים על 27 אלף נוסעים בלבד שיטוסו".
עו"ד הדס רובינסון, מנכ"לית העמותה החדשה לצרכנות, הסבירה את זכויות הצרכן במקרה יוצא דופן שכזה.
"הפעם לא מדובר באשמה של חברות התעופה. הן לא יכלו להיערך לזה. לנו, הצרכנים, מגיעים הזכויות של הצרכן אך לא פיצוי". היא הדגישה: "כל מה שקשור בפיצויים של נזיקין, לא יהיה מי שיפצה אותנו למעט האיראנים", אמרה.
עם זאת אמרה: "מגיע לנוסעים החזר על הכרטיס, והזכות לבקש טיסה במועד הקרוב האפשרי. במידה וחברת התעופה לא תספק ללקוח טיסה חלופית, ניתן לבקש פיצוי על הפער".
עוד הוסיפה מנכ"לית העמותה החדשה לצרכנות: "מי שנתקע בחו"ל - חברת התעופה מחויבת בחוק לספק לו לינה ומזון".