מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 24°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 27°c
אשדוד 25°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 24°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 27°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

צה"ל מעבה כוחות במערך ההגנה האווירית | הרמטכ"ל ביקר בחאן יונס

שלושה שיגורים הערב לעבר עוטף עזה | הרמטכ"ל בעזה: "אנחנו לוחצים גם כדי להעמיק את ההישג, ואנחנו לוחצים גם כדי לנסות להביא לתזוזה במשא ומתן, להביא להסכם שחרור חטופים, זו משימה עליונה, מאוד חשובה"

צה"ל מעבה כוחות במערך ההגנה האווירית | הרמטכ"ל ביקר בחאן יונס
הרמטכ"ל בחאן יונס צילום: דובר צה"ל

20:48 - דובר צה"ל רשמית: "הוחלט על עיבוי וגיוס אנשי מילואים למערך ההגנה האווירית"

דובר צה"ל מפרסם הערב רשמית: "במסגרת הערכת מצב שנעשתה בצה״ל הוחלט על עיבוי וגיוס אנשי מילואים למערך ההגנה האווירית".

20:41 - כוננות שיא בחיל האוויר מחשש לתגובה איראנית

כוננות שיא בחיל האוויר בעקבות האפשרות לתגובה איראנית על החיסול של בכיר איראני בדמשק. החשש: תגובה בזמן הקרוב. כך מדווח רועי שרון ב'כאן 11'.

20:39 - משט ועליו אלף פעילים טורקיים עושה דרכו לחופי עזה

בישראל נערכים למשט שעליו 1000 פעילים מטורקיה שינסה להגיע לחופי עזה. מחר (חמישי) יתקיים דיון בהובלת מפקד חיל הים כיצד לנהוג מול האתגר. 

20:26 - גורם מדיני: ראש הממשלה נתניהו ישוחח מחר עם נשיא ארה"ב ביידן

20:14 - הרמטכ"ל בחאן יונס: "שחרור חטופים יגיע רק מלחץ חזק יותר, ואנחנו נלחץ כמה שיהיה צריך"

הרמטכ״ל ביקר היום (רביעי) בחאן יונס וקיים הערכת מצב עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, מפקד אוגדה 98, תת-אלוף דן גולדפוס, מפקד עוצבת הקומנדו, אלוף-משנה עומר כהן ומפקדים נוספים. 

 

במהלך הביקור קיים שיח עם מפקדי ולוחמי הקומנדו, הציג בפניהם את תמונת המצב המבצעית ושיבח אותם על לחימתם ופועלם ברצועת עזה.

הרמטכ"ל אמר ללוחמים: "ביום ראשון יצאנו משיפאא׳, אתם עדיין כאן. אנחנו לוחצים גם כדי להעמיק את ההישג, ואנחנו לוחצים גם כדי לנסות להביא לתזוזה במשא ומתן, להביא להסכם שחרור חטופים, זו משימה עליונה, מאוד חשובה. היא תגיע רק מלחץ חזק יותר ואנחנו נלחץ חזק יותר, כמה שיהיה צריך. נלחץ חזק יותר, אתם עושים את זה מצוין".

 

הוא הוסיף ואמר: "עוד גדוד שמפרקים, עוד מפקד הרוג, עוד תשתית מושמדת, זו הדרך להביא ללחץ בסופו של דבר לשחרר את החטופים. דבר אחד בטוח - כל עוד אתם עובדים כפי שאתם עובדים, היכולת שלנו וגם היכולת הלאומית לפתור את הדברים האלה בצורה יותר טובה, היא משמעותית יותר גבוהה, תמשיכו חזק, תמשיכו להביא הישגים טובים, סיום מהלך, נוהל קרב איכותי והולכים קדימה".

19:33 - בכיר חמאס מודה בחקירתו: "פעלנו מבית החולים שיפא"

בכיר במודיעין הצבאי של חמאס מודה בחקירת השב"כ: "יחידות של המודיעין הצבאי פעלו מבית החולים שיפא. גם משרד הפנים, וועדות החירום והממשלה של חמאס עבדו משם. זה מקום בטוח". >> לכתבה המלאה ותיעוד חקירתו

19:25 - האזעקה בכיסופים: שלוש רקטות נפלו בשטח פתוח

בהמשך לאזעקה בכיסופים: שלושה שיגורים בוצעו הערב למרחב רעים, נפלו בשטח פתוח. הרקטות שוגרו ממרכז רצועת עזה, אזור שצה"ל לא מתמרן בו.

19:20 - צה״ל חושף זהויות של מחבלי חמאס וג׳יהאד אסלאמי שנעצרו בשיפא

צה״ל חושף זהויות נוספות של מחבלי חמאס וג׳יהאד אסלאמי שנעצרו במבצע בבית החולים שיפא - בהם ראש מחוז עזה בביטחון הפנים של חמאס, אחראי הרקטות של סג׳עיה, וסגן מפקד היחידה הרקטית המיוחדת בג׳יהאד. >> לכתבה המלאה

19:15 - אזעקה נשמעת כעת בכיסופים שבעוטף עזה

19:05 - החשש מתגובה איראנית: צה"ל העלה את רמת הדריכות בדגש על יחידות הבקרה האווירית

ברקע האיומים מצד בכירים באיראן לנקום את חיסול בכיר משמרות המהפכה בסוריה, צה"ל העלה את רמת הדריכות - בדגש על יחידות הבקרה האוויריות. גורמי ביטחון לא פסלו אפשרות שנקמה איראנית תגיע נגד סמלי שלטון ישראלים או בעלי תפקידים בחו"ל, שתודרכו להגביר את רמת הערנות.

 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום