רבה של אלעד בבקשה מיוחדת: "כל ימיו היה רודף צדקה וחסד"

פטירתו של איש החינוך והחסד רבי ניסים בטיש זצ"ל הכתה את תושבי אלעד באבל כבד • המרא דאתרא הגרש"ז גרוסמן יוצא מגדרו עם מכתב מיוחד של המלצה ובקשה לסייע למשפחתו של האיש שמסר את נפשו למען הכלל • "ישועות גדולות והצלחות עד בלי די"

בשיתוף קופת העיר | חרדים | תוכן שיווקי 1.4.2024 | 10:59

אלעד | צילום: Yossi Aloni/Flash90

מכתב חריג ומיוחד במינו, יצא בימים האחרונים מתחת ידיו של המרא דאתרא של העיר אלעד, הגרש"ז גרוסמן שליט"א, שמבקש בכל לשון של בקשה מתושבי העיר ומכל אדם באשר הוא, לבוא לעזרת האלמנה והיתומים של המנוח רבי ניסים חי בטיש זצ"ל, איש חינוך ואיש חסד שהקדיש את כל עתותיו לקירוב רחוקים וקרובים, ולהאהיב את התורה ומצוותיה על ילדי ישראל ובני הנוער. 

מכתבו של הרב גרוסמן | צילום: קופת העיר

הרב בטיש זצ"ל, כיהן כמחנך ילדי תשב"ר בתלמודי התורה 'דרך המלך' ו'פרי תואר' בעיר. בפטירתו לאחר עשור שבו סבל ממחלת לב קשה, הותיר אחריו עשרה ילדים, ארבעה מתוכם נושאים ושישה שלא זכו עדיין להינשא. צעיר הילדים הוא בחור בן 14, תלמיד בישיבה קטנה.

המנוח היה איש ציבור ברמ"ח אבריו ושס"ה גידיו. שימש כגבאי בבית הכנסת ליוצאי חאלב בתל אביב, 'מגן דוד' ועסק רבות בקירוב ילדי ישראל לתורה ולמסורת אבותיהם. באלעד התמנה לגבאי בבית הכנסת זכרון דליה' וניהל את שני בתי הכנסת במקביל. 

עיקר עיסוקו היה בחינוך, והשקיע רבות למען ילדי ישראל, היה מרבה לעשות פעילויות לילדים ונוער, ורבים מתלמידיו חבים לו הכרת הטוב גדולה על כך שעיצב את דמותם הרוחנית וקירב אותם לעבודת ה' באופן נפלא ומיוחד, באהבה רבה ומסירות אין קץ. 

לתרומה ליתומים הקליקו כאן>>>

למרבה הצער השיב נשמתו ליוצרה, כשהוא עדיין בשיא הפעילות, ולפני שזכה להשיא אפילו מחצית מילדיו. 

עשרה ילדים היו להם לרב בטיש ולרעייתו הצדקנית שעמדה לימינו בכל מפעלותיו הגדולים, ארבעה מתוכם זכה להשיא בחייו, הבנים תלמידי חכמים מופלגים והחתנים גם הם בני תורה מיוחדים במינם. 

שישה נוספים נותרו בבית, הצעיר בן 14. חמישה מתוך הילדים נמצאים בגיל השידוכים, והתקווה שייזכו כולם להתחתן בקרוב. 

במכתבו מתאר הגרש"ז גרוסמן את פעילותו של המנוח: "האיש היקר ז"ל היה כל ימיו רודף צדקה וחסד, עסק בצרכי רבים וזיכה את הרבים וקירב אותם להקב"ה, ועכשיו צריך לעזור למשפחה שנשארה בלי משען, ומצוה גדולה לבוא לעזרת המשפחה בתמיכה ראויה ליתומים.... ועל העוזרים והמסייעים במצוה זו ומשתתפים לעזור להם, יזכו מן שמיא בשפע ברכה והצלחה בכל מילי דמיטב, בגשמיות ורוחניות ורוב נחת דקדושה מכל יוצאי חלציהם, ואבי היתומים יהיה בעזרם בישועות גדולות והצלחות עד בלי די". 

לתרומה ליתומים הקליקו כאן>>>

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום