תיעוד: מנהיג נוצרי צייר צלב קרס על משלוח של משפחה יהודית

בתיעוד מטריד במיוחד מלוס אנג'לס, נראה ראש כנסיה מצייר צלב קרס על משלוח בקבוקי סודה מחוץ לדלת ביתה של משפחה יהודית. הכומר טען להגנתו שהוא "ניסה ללמד אותה על ההיסטוריה של הסמל"

יענקי פרבר | חדשות בעולם 5.3.2024 | 08:35

הכומר מצייר את צלב הקרס | צילום: Stop Antisemitism

מארק נאקאגווה, נשיא הכנסייה המתודיסטית המאוחדת בלוס אנג'לס, נראה בצילומי מצלמות אבטחה לוקח טוש ומצייר צלב קרס על חבילת בקבוקי סודה של משפחה יהודית מחוץ לדלת ביתה.

כשהאשה היהודיה יצאה מדלת ביתה, היא ראתה את צלב הקרס ואת ראש הכנסייה נאקאגווה חולף במקום, הוא הכחיש כל קשר לגבי צלב הקרס שצייר, על אף שנתפס במצלמות האבטחה, כך דיווח ארגון Stop Antisemitism הנאבק נגד אנטישמיות, בהמשך הודה במעשה.

 

האירוע התרחש ב-5 בדצמבר  2023 ונחשף אתמול. השכנה, לאה גרוסמן, התעמתה עם הכומר האנטישמי שניות לאחר שמצלמת פעמון הדלת שלה קלטה אותו מקשקש את צלב הקרס.

לאה גרוסמן, אם לשניים, אמרה לרשת CBS שהיא נבעתה כשראתה שזה צלב קרס, ושאלה אותו "האם זה סמל נאצי?". נאקאגווה הכחיש בתחילה שצייר את צלב הקרס, אך כאשר עומתה עם ראיות הווידאו, טען שהוא ניסה ללמד אותה על ההיסטוריה של הסמל.

גרוסמן שאלה אותו "האם יש בעיה?" הוא ענה: "מה?" והיא שאלה שוב "יש בעיה?" הוא אמר "לא". ואז טען שהוא "רק עבר פה" ולא יודע מה הציור. כשגרוסמן אמרה שראתה אותו וסיפרה לו על המצלמה, הוא עדיין טען שהוא לא יודע מה הציור, לבסוף הודה במעשה.

גרוסמן אמרה שזו לא הייתה ההיתקלות הראשונה שלה עם נאקאגווה, הוא כינה אותה בעבר 'פשיסטית' במהלך אסיפת דיירים, בגין תליית דגל ישראל על המרפסת אצלה לאחר פיגועי 7 באוקטובר.

נאקאגווה פרש מעבודתו ככומר וכמנהיג בכיר בכנסייה המתודיסטית המאוחדת בקליפורניה בשנה שעברה. גרוסמן אמרה שהוא התנצל בפניה, אבל היא לא קיבלה את ההתנצלות.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום