הגיעו לתמוך בפלסטינים, נפצעו בפיגוע וטופלו על ידי מתנחלים

הארגון ששניים מפעיליו נפצעו סירב להגדיר את הירי כ"פיגוע": "אי אפשר להתעלם מההקשר. בימים אלו, בחסות המלחמה בעזה, אנו עדים לעלייה בעוצמת והיקף דיכוי הפלסטינים בכל רחבי השטחים הכבושים בכלל ובאזור בקעת הירדן בפרט"

צביקה סגל | חרבות ברזל 28.3.2024 | 13:07

זירת הפיגוע | צילום: תיעוד מבצעי מד"א

כוחות צה"ל ממשיכים בשעה זו במצוד אחר המחבל שביצע את פיגוע הירי בבקעה, בו נפצעו שלושה בני אדם. שניים מהנפגעים בפיגוע הם פעילי שמאל מארגון "מסתכלים לכיבוש בעיניים", שהגיעו לתמוך בפלסטינים תושבי האזור.

הארגון, שמגדיר את עצמו כמי שמעוניין "למקם את הכיבוש גבוה בסדר היום הישראלי, נמנע מהלהגדיר את האירוע כפיגוע. "הבוקר בכביש 90 בבקעה, ליד העיירה עוג׳א, אירע אירוע בטחוני שבו בוצע ירי לעבר אוטובוס שהסיע תלמידים ולעבר מכוניות נוספות".

לפי הארגון, "שני פעילי זכויות אדם ששהו באזור במסגרת פעילות הגנה על פלסטינים מפני אלימות מתנחלים נפצעו . מצבו של האחד קל ושל השני בינוני. שניהם פונו לבית חולים ונמצאים בטיפול. בנוסף נפצע קל נער בן 13".

"אנחנו מתנגדים התנגדות חריפה לכל אלימות כנגד אזרחים, לא כל שכן כנגד תלמידים", מסר הארגון. יחד עם זאת אי אפשר להתעלם מההקשר. בימים אלו, בחסות המלחמה בעזה, אנו עדים לעלייה בעוצמת והיקף דיכוי הפלסטינים בכל רחבי השטחים הכבושים בכלל ובאזור בקעת הירדן בפרט. פעילי זכויות האדם הפועלים במציאות אלימה זו עלולים גם הם להיפגע כפי שנוכחנו הבוקר. אנחנו גאים בפעילים שהיו שם ושולחים להם איחולי החלמה. אירוע זה לא ימנע מאתנו להמשיך לפעול להגנה על הפלסטינים ולדרוש חופש ושוויון לכל יושבי הארץ. רק פיתרון הסכסוך יביא שלום וביטחון לכל יושבי הארץ הזו".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום