הרב קוק הצטער ומבהיר: "אין ביכולת שלנו לדבר על מה שיהיה"

המקובל הצדיק רבי דב הכהן קוק מטבריה יוצא במכתב ומבהיר את דבריו שפורסמו בפורים כי יש גזירה נוראה ומלחמה שעלולה לפרוץ אחרי פורים: "סימן של כפרת עוונות יש כאן". צפו בוידאו ובמכתב המלא

משה ויסברג | חרדים 28.3.2024 | 09:07

המקובל הצדיק רבי דב קוק | צילום: שוקי לרר

בפורים דמוקפים פורסמו דבריו של הצדיק מטבריה רבי דב קוק שהתבטא בעניין גזירה נוראה. בין היתר פורסמו הדברים גם ב'בחדרי חרדים' ובמקומות נוספים תחת הכותרת: "הצדיק מטבריה: איך להינצל מהמלחמה שעלולה לפרוץ מיד אחרי חג הפורים?". 

הדברים שהובאו מפי אחד שנחשב מוסמך מתלמידיו של הרב יצאו מהקשרם על ידו, והרב קוק בעצמו מבהיר את הדברים שנאמרו לאחר שאלה בשם אחד מראשי הישיבות בחו"ל, ששאל כי בהיות ומפיצים לאחרונה בשם כל מיני מקובלים שיש גזירה נוראה שאמורה להיות בכ' - כ"א אדר, האם יש דברים בגו.

 

לדברי אחד התלמידים: "כל באי שעריו של מורנו הרב קוק יודעים ומכירים שאף פעם לא אמר זמני גאולה וכדו', וגם כאן רצה לומר שאין שום חשש ומקום לפאניקה, ומחמת שהשתמשו בלשון "גזירה" בלשון נופל על לשון השיב הרב "יש גזירה טובה"...

"וכידוע לכל, דרכו של מורנו הרב לעורר תמיד לתפלה על עם ישראל ועל הגאולה הקרובה, ועל כן הוסיף וכתב "היום לקרוא בסוף המגלה מ"ותוסף אסתר", ועדיף לקרוא מתוך דמעות". וכאמור דבריו של הרבי יצאו מהקשרם, ומאות טלפונים והודעות הגיעו בבהלה, ויתומים ואלמנות נכנסו לפחד וחרדה, מדברים שלא נאמרו, וההיפך הוא הנכון שיש "גזירה טובה".

כששמע הרב קוק את הנעשה, ביטל את כל מה שפרסמו בשמו, וכששמע על הבהלה והצער של אנשים רבים מכל ארץ ישראל, הצטער צער נורא, וראו בחוש איך הוא מרגיש שלא בנוח כשמדברים בשמו דברים שכאלה, ומיד ביקש להכחיש את הדברים בכל תוקף, והוסיף וכתב בכתב ידו:

"לכל ציבור הקדוש ברור שאין ביכולת שלנו לדבר על מה שיהיה להבא, שהרי אין מאתנו יודע עד מה, ורק צריך להתפלל כסדר. ואדרבא, מכיון שמרובה השנה בגשמים, סימן טוב הוא, שהרי אין הגשמים יורדים אלא אם כן נמחלו עוונותיהם של ישראל, ואם כן סימן של כפרת עוונות יש כאן, וכינור דוד של הכנרת ממש מטהר את האוויר, וזה מורגש ומוחש בעיקר בעיה"ק הזאת שממנה עתידים להגאל. וכל העושה מצוה כמאמרה אין מבשרים אותו בשורות רעות".

 

המכתב של הרב קוק | צילום: באדיבות המצלם

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום