עוד מאבי גרנצייג ב׳קו עיתונות׳: צריך לומר ביושר שמדובר בהישג חריג, מהסוג שאנשי המקצוע - הן בתוך משרד העבודה והן בממשלה - נתנו לו אחוזים בודדים בשבועות האחרונים. בן צור, שהציג בבמה זו רק לפני חודש וקצת את הקו הפרגמטי שלו, עם התעקשות להשיג הארכה של כמה חודשים, יקבל ככל הנראה את מבוקשו.
הסכם קיבוצי מיוחד בחברה הממשלתית: אלו ההטבות שירוויחו העובדים
ההסכם בנת"ע, החברה הממשלתית האחראית על מערכת הסעת ההמונים במטרופולין תל-אביב, כולל תקציבי קידום שכר לצד התאמת מבנה השכר באופן שישפר את אופן התמודדות החברה עם האתגרים לפניהם היא ניצבת
ההסתדרות, חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים להסעת המונים) ו-ועד העובדים חתמו היום (שני) על הסכם קיבוצי מיוחד בחברה הממשלתית שאחראית על תכנון והקמת הרכבות הקלות והמטרו במטרופולין תל אביב. ההסכם, שנחתם במעמד יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, מנכ"ל נת"ע חיים גליק, וסגן בכיר לממונה על השכר אוהד אלקבץ, יהיה בתוקף עד שנת 2028, ויחול על מאות עובדי החברה.
בין עיקרי ההסכם:
תקציב קידום שכר (שיכלול תוספות אחידות לכלל העובדים ותוספות דיפרנציאליות לשיקול דעת ההנהלה).
מענק מצוינות בהיקף של 2% מתקציב השכר של החברה.
שינוי מבנה השכר באופן שיאפשר העסקה ושימור עובדים בתחומי ההנדסה והטכנולוגיה באופן מותאם לאתגרי החברה.
החלת מנגנון שבוע עבודה מקוצר כנהוג במגזר הציבורי.
הענקת כלים מתקדמים להנהלה שיאפשרו התמודדות טובה יותר עם אתגרי החברה.
הסדרת תנאי העסקה לסטודנטים.
ההסכם משמר את הישגי ההסכם הקיבוצי בחברה משנת 2018, ובהם שי מוגדל לחג, אש"ל יומי, הפרשות מוגדלות לפנסיה והגדלת מכסת ימי החופשה לעובדים לצד התאמת תנאי ההעסקה והשכר לאתגרי החברה ומתן כלים להנהלה באופן ההעסקה, ותגמול עובדים בצורה שתאפשר קידום פרוייקטי החברה ועידוד מצוינות.
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד אמר: "מדובר בהסכם חשוב מאוד למדינה. מערכות להסעת המונים הן הפתרון למצוקת התחבורה בישראל, וכדי להניע את הפרויקטים המורכבים האלה קדימה צריך הון אנושי מצוין. ההסכם שעליו אנחנו חותמים היום נועד לחזק את העובדים האיכותיים של נת"ע ולסייע בגיוס עובדים מוכשרים גם בעתיד – מה שיאפשר לנת"ע לעמוד באתגרים העומדים לפתחה בנושא הרכבות הקלות והמטרו. אני רוצה להודות לכל הצדדים המעורבים בהסכם זה שתורם תרומה משמעותית לשיפור תנאי ההעסקה של העובדים ולחיזוקה של נת"ע, ומשרת נאמנה את אזרחי המדינה המייחלים לבשורות בנושא התחבורה".
מנכ"ל נת"ע חיים גליק אמר: "אני מברך על ההסכם החשוב ומבקש להודות להסתדרות על הובלת ההליך עד לחתימה היום. להסכם משמעות גדולה לנת"ע, כחברת התשתיות הגדולה הישראל, ובמיוחד למאות העובדים שייקלטו בקרוב בחברה, במסגרת הקמת רשת קווי המטרו – פרויקט התשתיות הגדול בישראל, העתיד להסיע בגוש דן וסביבתה כשני מיליון נוסעים ביום".