נערכים להמשך: בישראל מחפשים דרכים להשגת אמצעי לחימה

בישראל מחפשים דרכים עוקפות להשגת אמל"ח. גורם ביטחוני: "העוגן שלנו זה ארצות הברית, אך החשש הוא שהמתיחות בנושא הכניסה לרפיח ישפיעו על הסיוע הביטחוני"

ישראל לפקוביץ | חרבות ברזל 25.3.2024 | 07:21

גבול עזה - חרבות ברזל | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

בישראל מנסים למצוא דרכים עוקפות כדי להשיג אמצעי לחימה וחומרי גלם כדי להתגבר על הפערים שנוצרו לרכיבים קריטיים שנדרשים ללחימה. גורם ביטחוני אמר הבוקר לכרמלה מנשה בכאן חדשות כי "הביקורת הגוברת והדה לגיטימציה שמוזנת על ידי גורמים שונים, מוסלמים ואנטישמים, מעמידה בסכנה את המשך ההצטיידות של ישראל והעברת תחמושת ואמצעי לחימה".

הגורם ציין כי "חשש שהמתיחות מול ארצות הברית סביב כניסה לרפיח והבעיה ההומניטרית בעזה ישפיעו גם על הנכונות האמריקנית להמשיך ולסייע לישראל באותה עוצמה". כבר היום יש מדינות שאינן מספקות את אמצעי הלחימה, ועושות "חרם שקט", אחרות הודיעו שהן כבולות לחוקי המדינה שאינם מתירים למכור נשק למדינות בעימות ומדינות אחרות שמשאירות את ישראל בהמתנה להיתרים.

איטליה שאינה מוכנה למכור לישראל חימושים לספינות חיל הים, קנדה שסיפקה רכיבי משנה כמו כרטיסים אלקטרוניים, שבבים חיוניים מסוגים שונים ועשרות רכיבי משנה שמשמשים גם לכיפת ברזל. צרפת וגרמניה מאיימות להחרים ולעצור אספקת ציוד ובנוסף לכך יש גם מחסור עולמי בתחמושת בשל מרוץ החימוש העולמי כשכל המדינות בעולם מצטיידות. "באירופה אין מלאים, כולם דואגים לרכוש עוד אמצעים מתקדמים", אמר הגורם לכאן חדשות.

לדבריו, העוגן של מדינת ישראל זה ארצות הברית. "עדיין יש עזרה, יום יום יש רכבת אווירית שמגיעה, אך החשש הגדול ביותר הוא שהמתיחות בשל הבעיה ההומניטרית והכניסה לרפיח ישפיעו על הנכונות האמריקנית לסייע ביטחונית לישראל", הסביר הגורם.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום