מבזקים +
תל אביב 28°c
באר שבע 26°c
חיפה 29°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 29°c
אשדוד 28°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 28°c
באר שבע 26°c
חיפה 29°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 29°c
אשדוד 28°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בן 15 הציל יותר מ-100 איש בטבח ברוסיה

איסלאם חלילוב עבד במרכז הקונצרטים כשהטרוריסטים פרצו לאולם ורצחו 137 איש. הוא הוביל עשרות צופים ליציאת החירום ויצא אחרון: "אני עדיין בהלם" אמר

בן 15 הציל יותר מ-100 איש בטבח ברוסיה
מחבלי דאעש צילום: רשתות חברתיות ערביות

נער מוסלמי בן 15 בשם איסלאם חלילוב זכה היום לתשבחות ברחבי רוסיה והוכרז כגיבור רוסיה, אחרי שהתברר כי הציל יותר מ-100 בני אדם מהטבח באולם הקונצרטים ליד מוסקבה, שבו נרצחו ביום שישי לפחות 137 בני אדם. חלילוב, שעבד באגף שמירת החפצים, התעשת אחרי שראה את הירי וכִיוון את הניצולים ליציאת חירום, שדרכה נמלטו.

ברוסיה דווח כי חלילוב הוביל את הצופים דרך המדרגות: "מכאן, מכאן, מכאן. כולם, לכו בכיוון הזה. כולם לשם", הוא נשמע אומר. הוא וחבריו שמעו רעש מוזר מהקומה הראשונה של האולם חשבו תחילה שמדובר בחבורה רועשת של צופים, אבל בהמשך הבינו שמדובר ביריות ובאנשים מבוהלים.

"הבנתי שאם לא אפעל אאבד את חיי ואת חייהם של רבים אחרים", אמר לתקשורת הרוסית שהכתירה אותו כגיבור ואמיץ. "הראו לנו בעבר לאן לכוון את הצופים אם קורה משהו אז ידעתי לאן לקחת אנשים כדי להציל אותם". הוא עצמו יצא אחרון, כדי לוודא שאיש לא נשאר מאחור.

הוא סיפר כי פחד מאוד: "אני עדיין בהלם. ראיתי איש נורה לנגד עיניי, אני לא יכול להפסיק לחשוב על זה". חלילוב צפוי לזכות בעיטור כבוד מטעם הרשויות ברוסיה.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום