מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 26°c
חיפה 23°c
ירושלים 23°c
בית שמש 24°c
בני ברק 31°c
אשדוד 26°c
י"ז תשרי התשפ"ה | 19.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 26°c
חיפה 23°c
ירושלים 23°c
בית שמש 24°c
בני ברק 31°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בשל הפיגוע: ברוסיה בוטלו חגיגות פורים

הרב הראשי של רוסיה הורה לכלל הקהילות ברוסיה, להשבית את כל האירועים המוזיקליים הערב ומחר - חג הפורים. ההוראה הגיעה לאחר הכרזה על יום אבל לאומי ברוסיה עקב הפיגוע בו נרצחו מעל 140 בני אדם

בשל הפיגוע: ברוסיה בוטלו חגיגות פורים
המחבלים נכנסים לתיאטרון צילום: צילום מסך

לאור יום האבל שהוכרז ברוסיה בעקבות טבח המוני על-ידי טרוריסטים של דאעש בליל שבת במוסקבה, שיגר הערב רבה הראשי של רוסיה הרב בערל לאזאר, הוראה לכלל הקהילות ברוסיה, להשבית את כל האירועים המוזיקאלים הערב ומחר - חג הפורים.

לצד זה הורה הרב הראשי להגביר את הפעילות לקיום בהידור כל מצוות החג, בהם קריאת המגילה, משלוחי מנות ובמיוחד מתנות לאביונים לנזקקים, לכל יהודי באשר הוא, כולל בתי רפואה ובתי סוהר.

כזכור נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נשא היום נאום לאומה, בשל פיגוע הירי של דאעש באולם התיאטרון ליד מוסקבה. הנשיא פוטין אמר: "אנו עומדים לא רק בפני פיגוע טרור שתוכנן בציניות, אלא מול רצח עם המוני ומאורגן. הפושעים יצאו בכוונה לירות ולהרוג את אזרחינו, כמו שהנאצים ביצעו מעשי טבח בשטחים הכבושים. כל המבצעים ייסבלו מעונש הוגן. לא משנה מי הם יהיו, ולא משנה מי עומד מאחוריהם".

בדאעש הצהירו כי הטבח ברוסיה בו נרצחו לפחות 143 בני אדם הגיע בגלל המלחמה בין הארגון ובין מדינות הנלחמות באסלאם. בהודעה נאמר כי ארבעת אנשי הארגון היו חמושים בנשקים, אקדחים, סכינים ובקבוקי תבערה והם תצפתו על המקום לפני הפעולה.

ברוסיה דווח כי כוחות הביטחון עצרו 11 חשודים במעורבות בפיגוע, בהם ארבעת המחבלים שירו בפועל באזרחים.

בחדרי חרדים

 צבע אדום