מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בכיר בשוק ההון בארה"ב: התמיכה היהודית בביידן תיחלש

דראן פרידמן, מבכירי שוק ההון האמריקאי, תולה את המשך התמיכה הכלכלית של יהודי ארה"ב במועמדים לנשיאות בעמידתם לצד ישראל, מעריץ את החוסן שלנו מאז 7 באוקטובר ובטוח שהפיתוחים הישראליים במלחמה ישנו את העולם. "המוח הישראלי חולל פריצות דרך שהעולם יעמוד פעור פה"

בכיר בשוק ההון בארה"ב: התמיכה היהודית בביידן תיחלש
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

דראן פרידמן, מבכירי שוק ההון האמריקאי, שוחח עם סבר פלוצקר ('ידיעות אחרונות') והציג זווית אחרת ליחס של יהודי ארה"ב לישראל - שונה לחלוטין מהפרשנות הפסימית שמציגים אמצעי התקשורת המרכזיים בארץ.

"בעבר הצביעו שלושה רבעים מיהודי ארצות־הברית למועמד לנשיאות של המפלגה הדמוקרטית ולמועמדים דמוקרטים לסנאטורים, לחברי בית הנבחרים, למושלים ולעוד תפקידים פוליטיים מובילים. בבחירות הקרובות בנובמבר זה כבר לא יקרה", אומר פרידמן. "התמיכה היהודית המסורתית־אוטומטית בנשיא הדמוקרטי ג'ו ביידן אמנם תימשך, אבל תיחלש, ולצידה תיפסק ההצבעה הגורפת למועמדים דמוקרטים למוסדות שלטון אחרים. התמיכה בהם תיבחן לאור עמדותיהם כלפי ישראל במלחמתה בחמאס. ומה שעוד יותר חשוב: התרומות הכספיות שלנו למסעי הבחירות של המועמדים משתי המפלגות יינתנו – כבר ניתנות – בהתחשב בגישתם למדינה. לכן מתנגדי הציונות וישראל צריכים להיות מוטרדים. אנחנו נפעל בבחירות להחלפתם".

עוד אמר פרידמן: "אני מלא הערצה לכושר העמידה ולחוסן האישי והלאומי המדהים של הציבור הישראלי בימי מלחמה רב־חזיתית. התרשמתי עמוקות מהדינמיות של הכלכלה הישראלית ומהיצירתיות שלכם בביוטכנולוגיה, ברפואה מרחוק, בלוחמת והגנת סייבר, בשימושים הכי המתקדמים בבינה מלאכותית, ברובוטיקה ובניצול מאגרי מידע גדולים. ישראל, להערכתי,
צפויה להיות המדינה המובילה בתחומים אלו ונוספים, דווקא כתוצאה מהמלחמה. לא לחינם זוכה המלחמה לכינוי אם ההמצאות המהפכניות".

"כוח המוח הישראלי חולל בחודשים האחרונים", מסביר פרידמן, "פריצות דרך ופיתוחים חדשניים שהעולם יעמוד פעור פה לכשייחשף אליהם. הם יהיו מנועי הצמיחה ומקורות העושר העתידי שלכם".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום