מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 25°c
חיפה 23°c
ירושלים 22°c
בית שמש 24°c
בני ברק 29°c
אשדוד 26°c
י"ז תשרי התשפ"ה | 19.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 25°c
חיפה 23°c
ירושלים 22°c
בית שמש 24°c
בני ברק 29°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

'זה עובד' - ימים אחרונים ללילה הגדול  שמרעיד את עולם השידוכים החרדי

ליל פורים הוא 'קו השבר' שמעצב את עולם השידוכים החרדי והדריכות לקראתו בשיאה. מה שהחל כתופעה שקטה הפך לנחשול אדיר: אם השם שלך שם ברשימות של ליל הסגולה הגדול – זה הרגע שלך להתכונן לעבור לעמודת המאורסים בעיתון השנה. ומי שלא – אולי ימתין לסבב הבא, לפורים הבא

'זה עובד' - ימים אחרונים ללילה הגדול  שמרעיד את עולם השידוכים החרדי
המעמד בשנה שעברה צילום: רינה של תורה

סגולת הנס של רינה של תורה - זה השיח המדובר ביותר בשבועות האחרונים בהיכלי הישיבות ובסמינרים בכל רחבי העולם היהודי, לקראת ליל פורים, לילה שאלפי מאורסים וזוגות צעירים חבים לו את בשורת הישועה שלהם. עכשיו שעות בודדות לפני, השיח הזה משותף לרבבות הורים שמצטרפים ועושים את ההשתדלות הנכונה ביותר לניושאי ילדיהם, כפי שאמר באופן פלאי מרן רבי חיים קנייבסקי זצ"ל על הסגולה הזו.

ואכן, רבים מראשי הישיבות וכן מנהלי הסמינרים מפנים את המוני התלמידים והתלמידות להזכיר את שמם במעמד הישועה עליו נאמר 'כל אשר תאמר יינתן לה', לזכות ולראות ניסים בעיניים. וזה פשוט עובד!

זה החל לפני למעלה מ-15 שנה, כאשר מרן הגאון רבי יעקב אדלשטיין כינס אז קבוצה של רווקים מבוגרים ונועד איתם בחדר סגור בתפילה ותחינה לישועתם. הוא צירף איתו את תלמידיו בני הכוללים של 'רינה של תורה' – והקבוצה כולה התארסה בתוך זמן קצר באופן פלאי. בשנה הבאה גבר הביקוש באופן חסר תקדים, כאשר התור במעלות ביתו של הרב אדלשטיין ארך שעות ארוכות, אלא שהרב אדלשטיין הורה לרינה של תורה לפרסם את התפילה כשהוא עומד בראשה – והניסים – אוהו ניסים, שרשרת של ניסים פלאית שלא מותירה מקום לספק.

לאחר פטירתו בערב פורים לפני כמעט עשור, היה זה מרן רבי חיים קנייבסקי שבאופן פלאי החליט 'לאמץ' את המעמדות הללו כאשר במשך זמן ארוך ישב והוסיף על סדר התפילה ענייני סגולה רבים, והטריח את את עצמו להשתתף באופן אישי במעמדות הללו כשהוא מעיד שהתפילה הזו בוודאי מתקבלת ויראו בה ישועה.

ומי שהיה שם ב'לדרמן' שמעמד הזה, לא מתפלא מדוע. קהל האלפים והבכייה אדירה, התפילה קורעת לב של גדולי ישראל, הזכרת השמות בבכייה אדירה ובתחנונים של י"ג מידות וסדר הסגולה, ולאחריה ריקודי שמחה, והניסים? אלו הפכו לגלויים באופן בור וניכר לכל

מידי יום מחייכים במשרדי רינה של תורה כאשר עוד מודעת מאורסים ועוד אחת נמחקת מטבלת השמות, לפעמים ששה ביום אחד!! כשכולם – הוזכר שמם במעמד הגדול ובסדר הסגולה של ליל פורים, והישועה לא בוששה מלבוא.

מי שעומד בראש המעמד הוא הגאון הצדיק הפלאי רבי 'מיילך בידרמן' שליט"א  שמכין את הציבור בקטעי התעוררות ופשוט גורר את הקהל לבכייה אדירה מכל הלב כשליח ציבור. יחד איתו ראש הישיבה הגאון רבי שרגא שטיינמן שליט"א שבטהרת לב שופך תפילה ומזכיר כל שם ושם עם בקשתו האישית, והגאון הצדיק רבי בנימין פינקל שליט"א עמוד התפילה, כאשר התפילה נעשית באופן מפורט עבור כל שם ובקשתו לישועה.

ב'רינה של תורה' נערכים לקליטת אלפי השמות, כשהם מציינים שוב בלי פרשנות ובלי הסבר אך מציאות פשוטה: ניסים שרואים בעיניים כאשר אלפי (!) מאורסים זכו כבר לעמוד תחת החופה לימים של אושר, בזכות הלילה ההוא.

לליל פורים הקרוב, לראות ניסים בעיניים פתוחות.

לסגולה הנדירה לזיווגים לחצו כאן>>>

 

 צבע אדום