מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 27°c
אשדוד 26°c
כ"ז אלול התשפ"ד | 30.09.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 27°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ביידן ונתניהו דנו במצב ברפיח ובסיוע לעזה

הנשיא ביידן שוחח עם ראש הממשלה נתניהו. השניים דנו בהתפתחויות האחרונות בעזה. הוושינגטון פוסט חושף כי ישראל הפציצה בתחילת המלחמה בניינים ללא מודיעין מוצק שהם מטרות צבאיות לגיטימיות, אך הבית הלבן שתק

ביידן ונתניהו דנו במצב ברפיח ובסיוע לעזה
נתניהו וביידן צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן וראש הממשלה בנימין נתניהו דנו בשיחה ביניהם בהתפתחויות האחרונות בעזה, כך נמסר מהבית הלבן. השיחה התקיימה אחרי שבשבועות האחרונים מתחו המנהיגים ביקורת זה על זה.

בהודעת הבית הלבן נאמר: "הנשיא ביידן שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו כדי לדון בהתפתחויות האחרונות בישראל ובעזה, כולל המצב ברפיח והמאמצים להגביר את הסיוע ההומניטרי לעזה". בבית הלבן ציינו שזאת הצהרה קצרה, בהמשך תפורסם ההצהרה המלאה.

על רקע השיחה, ה'וושינגטון פוסט' חושף, כי ב-27 באוקטובר, שלושה שבועות לאחר מתקפת הנגד של ישראל בעזה, בכירי ממשל ביידן אמרו באופן פרטי לקבוצה קטנה בבית הלבן את מה הם לא יגידו בפומבי: שישראל מפציצה באופן קבוע בניינים ללא מודיעין מוצק שהם מטרות צבאיות לגיטימיות.

הקבוצה דנה גם על כך שאין תוכנית ישראלית להביס את חמאס למרות דרישות חוזרות ונשנות של ארה"ב לספק תכנית, כך לפי שלושה אנשים שמכירים את הפגישה.

"מעולם לא הייתה לנו תחושה ברורה שלישראלים הייתה מטרה צבאית ניתנת להגדרה ובר השגה", אמר אחד מאלו המכירים את הפגישה. "מההתחלה הייתה תחושה שאנחנו לא יודעים איך הישראלים הולכים לעשות את מה שהם אמרו שהם הולכים לעשות".

אולם בפומבי, ממשל ביידן סיפק לישראל תמיכה בלתי מוגבלת בעקבות הפיגועים ב-7 באוקטובר, באותו יום אמר דובר הבית הלבן ג'ון קירבי לכתבים כי ארה"ב לא כופה "קווים אדומים" על המערכה הצבאית של ישראל.

שגרירות ישראל בוושינגטון הכחישה את הטענות שצה"ל פגע במטרות ללא מודיעין, ומסרה כי צה"ל מחויב ל"חוק הבינלאומי" ו"מפעיל הליך משפטי יסודי בבחירת המטרות ומשקיע משאבים משמעותיים כדי למזער את הפגיעה באזרחים".

בחדרי חרדים

 

art

 צבע אדום