מבזקים +
תל אביב 22°c
באר שבע 17°c
חיפה 22°c
ירושלים 15°c
בית שמש 17°c
בני ברק 27°c
אשדוד 21°c
י"ט תשרי התשפ"ה | 21.10.2024
תל אביב 22°c
באר שבע 17°c
חיפה 22°c
ירושלים 15°c
בית שמש 17°c
בני ברק 27°c
אשדוד 21°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

תיעוד מהחיפושים | שרידי אדם אותרו סמוך לכיסופים

הכלבים למניעת הרעלות של רשות הטבע והגנים מסייעים לצה״ל באיתור שרידי אדם של קורבנות ממתקפת חמאס, לאחר למעלה מ4 חודשים התגלו ממצאים של שרידי אדם שהיו בשטחים פתוחים ליד יער בארי וסמוך לכיסופים ולא אותרו עד כה

תיעוד מהחיפושים | שרידי אדם אותרו סמוך לכיסופים
סריקות בכיסופים, צילום: רם פרביזור, רט"ג

בצה"ל ביקשו מרשות הטבע והגנים סיוע באיתור שרידי אדם של קורבנות מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר ביישובי העוטף. אמש נמצאו ממצאים שהועברו לבדיקת ד.נ.א זה לא המקרה הראשון בו נמצאו ממצאים מעל 4 חודשים לאחר האסון כול זאת בזכות הכלבים.

 

בזכות היכולות המיוחדות של הכלבים לאיתור הרעלות ושרידי חיות בר של רשות הטבע והגנים נמצאו כבר לא מעט ממצאים ליד יער בארי וכיסופים. מדובר בממצאים של שרידי אדם ממתקפת חמאס ב-7 באוקטובר, שהיו בשטחים פתוחים ולא אותרו עד כה.

מלאכת איתור שרידי קורבנות הפלישה הרצחנית בנגב המערבי נמשכת גם בימים אלו בגבול רצועת עזה על ידי כוחות צה"ל.

ככל שחולפים הימים משימה זו נהייתה קשה יותר בשל מצב השרידים. הכוחות משתמשים גם באמצעים מיוחדים לזיהוי מרחוק של הגופות המוטלות על הקרקע.

על מנת לסייע לכוחות, פנו בצה"ל לרשות הטבע והגנים בבקשה לסייע להם באיתור שרידי אדם על ידי שימוש בכלבי ההרעלות של רשות הטבע והגנים.

יניב צייגר והכלב ג'אנגו בבארי | צילום: רם פרביזור, רט"ג

אילן יגר מרשות הטבע והגנים מסביר כי לכלבים אלו יכולות מיוחדות בשונה מכלבי הרחה אחרים מאחר והם מיומנים במציאת פיתיונות מין החי בשטח, לפעמים גודל הפיתיון הוא פחות סנטימטר, אילוף הכלבים למטרת מניעת הרעלות נעשה בהכוונת חטיבת מדע ומכאן הגענו לרזולוציה שבדיאבד משמשת אותנו לטובת עבודת הקודש, יש לציין כי את הפעילות התחיל באופן פרטי מאלף כלבים שאנחנו עובדים עימו שעושה ימים כלילות כבר יותר מ 4 חודשים בשטח וזאת ללא כול תמורה ובצניעות רבה.

כשצה״ל הבין את היכולת של הכלבים של המאלף הוא ביקש ממנו עוד כלבים וזה הפנה את צה"ל אלינו, מיד נרתמנו למשימה הבנו שחייבים לסייע במשימה לאתר את מה שניתן. למרות הזמן הרב שחלף והכוחות הרבים שכבר סרקו את תאי השטח הממצאים הגיעו מהר מאד. בסריקות הראשונות לאחר סריקות רבות בתא השטח הצליחו הכלבים להגיע לממצא של אדם 200 מטרים מאחד הישובים בעוטף. נמצאו גם חולצות מוכתמות שמסייעות לבדיקות ה DNA.

אנחנו יוצאים למשימות איתור וחיפוש יחד עם יחידת אית״ן אשר מכווינה אותנו בשטח, אנחנו נמשיך לסייע במשימה המורכבת וחשובה זו ככול שנדרש״.

הכלב ג'אנגו בבארי | צילום: רם פרביזור, רט"ג

בצה״ל הוקמה מפקדה משמתית בשם ׳עבודת קודש׳ לפינוי החללים ואיתור הנעדרים וממצאים הפזורים בשטח בפיקוד אל״מ (מיל) יוסי כהן: ״מדובר במאמץ אדיר של צה״ל ומדינת ישראל בו מתחילת המלחמה אלפי אנשים מבצעים סריקות נרחבות ומופעלות יכולות מגוונות לאתר את כלל הנעדרים. בין השאר נרתמו למאמץ רשות הטבע והגנים שמפעילים כלבים יחד עם כוחות הסריקה שלנו, מאמץ משמעותי ואפקטיבי״.

בחדרי חרדים

 צבע אדום