מבזקים +
תל אביב 21°c
באר שבע 17°c
חיפה 20°c
ירושלים 15°c
בית שמש 15°c
בני ברק 30°c
אשדוד 20°c
י"ח תשרי התשפ"ה | 20.10.2024
תל אביב 21°c
באר שבע 17°c
חיפה 20°c
ירושלים 15°c
בית שמש 15°c
בני ברק 30°c
אשדוד 20°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

תמיכה מקיר לקיר: "לוחם עז נפש, ומפקד מהזן שצה"ל צריך"

לאחר שמפקד אוגדה 98 דן גולדפוס פנה למנהיגים והביע ביקורת חריגה כשאמר כי "אתם חייבים להיות ראויים לנו, לאותם לוחמים שקיפחו את חייהם. אתם חייבים לוודא שכל המאמץ לא היה לשווא" התגובות לא אחרו לבוא. יו״ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ הביע תמיכה חזקה במפקד: "תא"ל דן גולדפוס הוא לוחם עז נפש, ומפקד מהזן שצה"ל צריך היום יותר מתמיד"

תמיכה מקיר לקיר: "לוחם עז נפש, ומפקד מהזן שצה"ל צריך"
כוחות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

לאחר שמפקד אוגה 98 תת אלוף דן גולדפוס פנה באופן חריג לדרג המדיני, התגובות הגיעו וגם הפתיעו. הקצין הבכיר אמר "מבקש לפנות למנהיגים שלנו מכל הצדדים, ואני מקווה שיוכלו למצוא זמן להקשיב לליבו של לוחם שנלחם מה-7/10. אתם חייבים להיות ראויים לאותם לוחמים שקיפחו את חייהם, לאותם אנשי המילואים שלא עניין אותם מאיזה צד הם ונלחמים זה לצד זה. תוודאו שכולם לוקחים חלק, שלא נחזור ל-6 באוקטובר".

יו״ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ הביע תמיכה חזקה במפקד: "תא"ל דן גולדפוס הוא לוחם עז נפש, ומפקד מהזן שצה"ל צריך היום יותר מתמיד. כפי שהוא דהר קדימה בלחימה בחאן יונס, כך הוא דוהר קדימה ומבטא את התחושה האמיתית של הלוחמים בשטח שדורשים מאיתנו להיות ראויים לגבורה, להקרבה ולביחד של הלוחמים. זה לא הזמן להבהרות ובירורים. דבריו היוצאים מהלב חייבים להכנס ללב של כולנו. את ההערות הפיקודיות וההבהרות תשמרו לאחראים לכשל".

ח״כ אלעזר שטרן הגיב: "דבריו של תא״ל דן גולדפוס נאמרו מלב אמיץ וכואב. האחדות במלחמה הנוכחית הינה אמצעי לחימה של ממש. טוב שהדברים נאמרו וצודק הרמטכ״ל שקורא לו לבירור. משוכנע שעם ישראל ימשיך להנות עוד שנים רבות משירותו של מפקד ולוחם מצטיין".

ח״כ רון כץ (יש עתיד) נעמד גם הוא לצד מפקד אוגדה 98 תא״ל דן גולדפוס: ״דבריו של תא״ל דן גולדפוס מפקד ולוחם גיבור, הם קול חשוב מאוד של מי שנלחם בעזה כבר 4 חודשים. הם, הלוחמים בחזית מבקשים את המובן מאליו להמשיך להילחם, לנצח, להחזיר את החטופים ולשמור על מרקם החברה שלנו. ‏ובתמורה הם משמיעים קול ברור שאמור להיות מובן מאיליו, הם מבקשים לדעת שמי ששולח אותם לקרב לא שולח אותם לחינם".

שר הפנים משה ארבל הגיב: ״אני מחבק ומאמץ אל לבי כל מילה מדבריו של תא״ל דן גולדפוס. מפקד ולוחם אמיץ וגיבור. עלינו להסיר את כל גורמי הפירוד, לסלק המחיצות המבדילות, ולגרש שנאת חינם מתוכנו. נכבד איש את רעהו, נהיה מתונים זה לזה, ורק יחד ננצח".

ח"כ אלי דלל (הליכוד) אמר כי "דבריו של תא״ל גולדפוס יוצאים מדם ליבו ומגרונם של מאות אלפי החיילים והמילואימניקים שכבר 5 חודשים נלחמים כתף אל כתף.‏מחבק אותו.‏מחזק אותו. ‏מציע לכל חבריי הפוליטקאים ולנו כעם להקשיב היטב וליישם. ‏אנחנו חייבים להיות ראויים".

הרמטכ"ל הרצי הלוי שוחח עם ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט, והסביר כי יקיים עם מפקד האוגדה שיחת בירור, בעקבות דבריו החריגים בהם העביר בשידור ביקורת על פוליטיקאים ועל המדיניות של הממשלה.

דובר צה"ל המשיך את דבריו של הרמטכ"ל הלוי והודיע מטעמו כי: "הדברים שנאמרו על ידי הקצין בסוף הצהרתו לא אושרו עם מפקדיו. הקצין יזומן לבירור".

בחדרי חרדים

 צבע אדום