מבזקים +
תל אביב 28°c
באר שבע 26°c
חיפה 29°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 29°c
אשדוד 28°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 28°c
באר שבע 26°c
חיפה 29°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 29°c
אשדוד 28°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

אחרי ניסיון החיסול של עיסא: צה"ל תקף כוח חילוץ של חמאס

לאחר ההפצצה של המתחם בו שהה בכיר החמאס מרואן עיסא, היה ניסיון של חמאס להגיע עם שופלים ובאגרים כדי לחלץ אותו - אך ישראל תקפה את הכלים | פרטים חדשים על מה שמסתמן כחיסול המשמעותי ביותר של ישראל במלחמה

אחרי ניסיון החיסול של עיסא: צה"ל תקף כוח חילוץ של חמאס
תקיפות צה"ל בעזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

בצה"ל מזהים כי כי מרואן עיסא עדיין נותר מנותק קשר, זאת ארבעה ימים אחרי התקיפה של המתחם בו שהה במחנה הפליטים נוסיראת. לפי דיווח "חדשות 12" הולכת וגוברת ההערכה כי הוא חוסל. 

לפי הדיווח, בשעות שאחרי הפצצת המתחם היה ניסיון של חמאס להגיע עם שופלים ובאגרים כדי לחלץ את עיסא, אך ישראל תקפה את הכלים כדי מנת למנוע את הניסיונות. 

נזכיר כי היעד שבו הותקף מרוואן עיסא במהלך ניסיון החיסול בנוסיראת שבמרכז רצועת עזה היה מתחם תת קרקעי, כלומר מנהרה.

 

מרואן עיסא | צילום: צילום רשתות ערביות

בנוסף, לפי כל האינדיקציות המודיעיניות שיש בידי ישראל - לא היו חטופים במקום. גורמים בישראל מבהירים: ״אם היינו יודעים שיש שם חטופים - התקיפה לא הייתה יוצאת לפועל״.

עיסא הוא סגן ראש הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף והמקשר בין הזרוע הצבאית לזרוע המדינית כיום. הוא נולד במחנה הפליטים אל-בורייג' ברצועת עזה למשפחה שמוצאה מהכפר בית טימא ליד מג'דל (כיום אשקלון). 

במרץ 1996 יזם גל פיגועים בעקבות חיסולו של יחיא עיאש על ידי ישראל. באינתיפאדה השנייה היה שותף להפיכת הזרוע הצבאית של חמאס לשרשרת פיקוד היררכי, בדומה לצבא סדיר, במקום חוליות טרור נפרדות כפי שהיה עד אז. היה ממתכנני ההפיכה הצבאית של חמאס בעזה ב-2007.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום