מבזקים +
תל אביב 22°c
באר שבע 20°c
חיפה 23°c
ירושלים 18°c
בית שמש 20°c
בני ברק 34°c
אשדוד 24°c
י"ח תשרי התשפ"ה | 20.10.2024
תל אביב 22°c
באר שבע 20°c
חיפה 23°c
ירושלים 18°c
בית שמש 20°c
בני ברק 34°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

חשף שחיתות וליקויי בטיחות בחברה ונמצא מת במשאית

עובד לשעבר בבואינג שהעלה חששות לגבי בטיחות הייצור של החברה נמצא מת בארה"ב. ג'ון בארנט עבד עבור בואינג יותר מ-30 שנה ופרש ב-2017. בימים שלפני מותו הוא מסר עדות נגד החברה

חשף שחיתות וליקויי בטיחות בחברה ונמצא מת במשאית
אילוסטרציה צילום: קובי הר צבי

עובד לשעבר בחברת בואינג שהתלונן על ייצור לא בטיחותי של החברה נמצא מת בארה"ב. ג'ון בארנט עבד עבור בואינג יותר מ-30 שנה ופרש ב-2017.

בימים שלפני מותו הוא מסר עדות בתביעת חושפי שחיתויות נגד החברה.

חברת בואינג מסרה שזה עצוב לשמוע על מותו של בארנט. חוקר מקרי המוות במחוז צ'רלסטון בקרוליינה הדרומית בארצות הברית אישר את מותו ל-BBC. האיש בן ה-62 נמצא ללא רוח חיים ב-9 במרץ, המשטרה חוקרת.

בארנט עבד עבור ענקית המטוסים האמריקאית במשך יותר מ-30 שנה, עד פרישתו ב-2017 מסיבות בריאותיות. משנת 2010, הוא עבד כמנהל איכות במפעל צפון צ'רלסטון בייצור המטוס 787 דרימליינר, מטוס נוסעים המשמש בעיקר בקווים ארוכי טווח.

בשנת 2019, מר בארנט אמר ל-BBC שעובדים תחת לחץ התאימו בכוונה חלקים תת-סטנדרטיים למטוסים בקו הייצור.

הוא גם אמר שהוא חשף בעיות חמורות עם מערכות חמצן, מה שעלול לגרום לכך שאחת מכל ארבע מסכות נשימה לא תעבוד במקרה חירום.

הוא אמר שזמן קצר לאחר תחילת העבודה הוא חשש שהדחיפות לבניית מטוסים חדשים פירוש שתהליך ההרכבה מזורז והבטיחות נפגעה, דבר שהחברה הכחישה.

הוא אמר ל-BBC כי העובדים לא פעלו לפי הנהלים, לדבריו, בחלק מהמקרים, חלקים לא תקניים הותאמו במטוסים שנבנו כדי למנוע עיכובים בפס הייצור.

הוא גם טען שבדיקות של מערכות חמצן לשעת חירום שאמורות להיות מותאמות ל-787 הראו שיעור כשל של 25%. בארנט אמר שהוא התריע למנהלים על דאגותיו, אך לא ננקטו פעולות.

בואינג הכחישה את טענותיו. עם זאת, בדיקה בשנת 2017 על ידי מינהל התעופה הפדרלי (FAA), אכן אישרה כמה מחששותיו של בארנט. בואינג קיבלה הוראה לנקוט בפעולות מתקנות.

בעניין בלוני החמצן, החברה מסרה כי בשנת 2017 היא "זיהתה כמה בקבוקי חמצן שהתקבלו מהספק ולא נפתחו כראוי". אבל היא הכחישה שהם הותקנו על מטוסים.

לאחר פרישתו, הוא פתח בהליך משפטי נגד החברה. הוא האשים אותה בהכפשת אופיו ובפגיעה בקריירה שלו בגלל הבעיות שעליהן הצביע - אישומים שדחתה בואינג.

הוא היה אמור לעבור תשאול על ידי ערכי הדין של החברה ביום שבת האחרון, משלא הופיע, נעשו בדיקות במלון שלו. הוא נמצא מת במשאית שלו בחניון המלון.

בשיחה עם ה-BBC, עורך דינו הגדיר את מותו כ"טרגי".

בהצהרת בואינג נמסר: "אנו עצובים על פטירתו של מר בארנט, ומחשבותינו עם משפחתו וחבריו".

בחדרי חרדים

 צבע אדום