מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 24°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 27°c
אשדוד 25°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 24°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 27°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

חיסול מרואן עיסא: אולי נדע רק בעוד כמה שבועות

פרופ' עוזי רבי, ראש מרכז דיין לחקר המזרח התיכון באוני' ת"א, על מספר 4 בחמאס שנפוצו דיווחים על חיסולו: "טבעם של דברים כאלה להתגלות אחרי מספר שבועות"

חיסול מרואן עיסא: אולי נדע רק בעוד כמה שבועות
פרופ' עוזי רבי צילום: צילום מסך מתוך כאן 11

מרואן עיסא חוסל? בחמאס בודקים זאת לאחר שדווח כי ישראל תקפה בנוסיראת' שבמרכז הרצועה, כששם בין היתר עיסא היה. פרופ' עוזי רבי, ראש מרכז דיין לחקר המזה"ת באוניברסיטת תל אביב, התייחס בראיון לרדיו 103FM לאפשרות שחוסל. 

"דבר אחד ברור, מרואן עיסא הוא האופרטור המרכזי כאן. הוא היה שם בכל הצמתים המרכזיים. הוא נולד במחנה פליטים אל־בורייג', היה בכלא הישראלי, גם בכלא של הרשות הפלסטינית. הוא בעצם היה הרמטכ"ל של חמאס, זה האופרטור המרכזי", אמר רבי על עיסא והוסיף: "אני חושב שכאן מדובר בעמוד שדרה מנהיגותי". 

לדבריו, "יש לנו כאן בהחלט אדם שקודם כל מתרחק מהצללים, מודע בסופו של דבר לעניין הזה של אור השמש כמשהו שמסכן את קיומו הפיזיולוגי וגם אדם שבמידה רבה מזוהה עם הרבה מאוד תיקים של פשיטות. אפשר להגיד שהוא ארכיטקט גם של 7 באוקטובר".

אם הוא חוסל, טען רבי כי "זה גם אופרטיבי וגם סימבולי, מה שנשאר לנו לראות אם כל האירוע הזה הוא תקשורתי או שיש פה ממש. טבעם של דברים כאלה להתגלות אחרי מספר שבועות כמו שקרה עם אחמד רנדור ואחרים".

 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום