מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 28°c
חיפה 23°c
ירושלים 25°c
בית שמש 27°c
בני ברק 26°c
אשדוד 26°c
י"ח תשרי התשפ"ה | 20.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 28°c
חיפה 23°c
ירושלים 25°c
בית שמש 27°c
בני ברק 26°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

סוכל פיגוע במרכז | דו"צ על חיסול עיסא: "בודקים את התוצאות" | תקיפה בלבנון

בהכוונת שב״כ, חוסל המחבל מחמד גאבר, תושב ג'נין, שהיה בדרכו לשטח ישראל לבצע פיגוע הקרבה בטווח זמן המיידי, כאשר עליו נשק ומטען מוכן לשימוש | דובר צה"ל מציג את תיעוד התקיפה שבה ניסו לחסל את מרוואן עיסא ואומר: "תוצאות התקיפה עדיין בבדיקה, במקום היה בכיר נוסף בחמאס"

סוכל פיגוע במרכז | דו"צ על חיסול עיסא: "בודקים את התוצאות" | תקיפה בלבנון
חיילי דובדבן בפעולה. אילוסטרציה צילום: דובר צה"ל

עדכונים שוטפים:

00:28 - צה"ל מאשר שתקף שני מתחמים של חיזבאללה בעומק לבנון

מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר שני מתחמים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הבקעא שבעומק לבנון. המתחמים משויכים לכוח האווירי של חיזבאללה שתכנן והוציא לפועל מתווים שונים אל עבר שטח מדינת ישראל.  התקיפות בוצעו בתגובה להפעלת כלי טיס של חיזבאללה לעבר רמת הגולן במהלך הימים האחרונים.

00:00 - הרוג בתקיפה המיוחסת לישראל בבעלבכ

מושל מחוז בעלבכ טוען כי ישנו הרוג אחד כתוצאה מתקיפה ישראלית שכוונה למפעל שמן זית בכפר דורס באזור בעלבכ.

23:59 - דיווח בלבנון על ארבעה פצועים קל בתקיפה המיוחסת לישראל

ערוץ אל-מיאדין הלבנוני מדווח כי עד כה בתקיפה הישראלית בבעלבכ ארבעה פצועים קל.

22:57 - שגרירת ארה"ב באו"ם: "לא ניתן להשוות בין אירועי 7 באוקטובר לעצירים פלסטינים"

שגרירת ארה"ב באו"ם, לינדה תומאס גרינפילד: "לא ניתן להשוות בין אירועי 7 באוקטובר לעצירים פלסטינים, יש לגנות את מעשי החטיפה של חמאס. ישראל הסכימה להצעת הפסקת האש שעל השולחן, עתה על חמאס להסכים".

22:55 - נציגות רוסיה באו"ם מגנה את מעשי השבעה באוקטובר

המשלחת הרוסית באו"ם גינתה את מעשי האלימות שבוצעו ב-7 באוקטובר: "לא ניתן להצדיק אלימות זו", אך גינתה את מעצרם של פלסטינים. "קוראים לישראל לחדול מהמעשים המבישים הללו".

22:36 - דיווחים על תקיפה ישראלית בבעלבכ שבעומק לבנון

לפי דיווחים בלבנון, מדובר במספר תקיפות ישראליות באזור בעלבכ. לפני שבועיים ישראל תקפה לראשונה שם מאז תחילת המלחמה בתגובה על הפלת כטב"מ ישראלי.

22:12 - ההערכה: איראן הפסיקה לטוס לסוריה בשל תקיפות ישראליות

רשות התעופה האזרחית באיראן הודיעה על הפסקת טיסות הנוסעים לסוריה בשל נסיבות מיוחדות מבלי לפרט. ההערכה היא שהמהלך קשור לתקיפות התכופות שיוחסו לישראל לאחרונה נגד איראן ושלוחותיה על אדמת סוריה. כך מדווח רועי קייס ב'כאן 11'.

22:01 - גדעון סער: "העברת יתומים פלסטינים מעזה ליו״ש - שגויה"

חבר הקבינט, השר גדעון סער: "העברת יתומים פלסטינים מעזה ליו״ש - שגויה. הסתרת הענין מהקבינט הביטחוני - חמורה. ובשורה התחתונה: לא נראה שהמהלך זיכה אותנו באשראי מדיני של ממש".

21:21 - תיעוד: צה"ל תקף מבנים צבאיים ותשתית טרור של חיזבאללה בדרום לבנון

מטוסי קרב תקפו מוקדם יותר היום (שני) תשתית טרור ומבנים צבאיים ששימשו את ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים עייתא א-שעב וא-נקורה שבדרום לבנון.

בנוסף, צה"ל תקף בארטילריה ובירי טנקים במרחב עייתא א-שעב שבדרום לבנון.

 

21:02 - הגרי: "חמאס מנסה להבעיר את השטח באמצעות תעמולה שקרית והסתה"

דובר צה"ל האשים בהצהרתו הערב (שני) בקריה בתל אביב: "חמאס בחר לסכל כל ניסיון להגיע לעסקה, ומנסה להבעיר את השטח באמצעות תעמולה שקרית והסתה".

21:00 - דובר צה"ל בהצהרה: "לא היו חטופים במתחם שהותקף"

דובר צה"ל דניאל הגרי: "לפי כל האינדיקציות שלנו לא היו חטופים ישראליים במתחם שהותקף" והצהיר, "נרדוף את כל מי שהיה מעורב בטבח".

20:58 - דובר צה''ל מפרסם תיעוד מפעולת החיסול של מרוואן עיסא

 

20:55 - הגרי: "עדיין בוחנים את תוצאות התקיפה וטרם התקבל אימות"

דובר צה"ל הגרי בהצהרה לתקשורת: "אנחנו עדיין בוחנים את תוצאות התקיפה וטרם התקבל אימות לגביהן. בלילה בין שבת לראשון תקפו מטוסי קרב מתחם תת קרקעי של בכירי חמאס".

20:54 - דובר צה"ל הגרי: מטוסי קרב תקפו מתקן תת קרקעי ששימש את מרואן עיסא

דובר צה"ל דניאל הגרי מתייחס בהצהרה לתקשורת לחיסול מרוואן עיסא: "בלילה שבין שבת לראשון תקפו מטוסי קרב מתקן תת קרקעי. המתקן שימש את עיסא - מאדריכלי טבח ה7 באוקטובר. לצידו: אחראי אמצעי הלחימה של חמאס".

20:50 - חיסול עיסא: נתניהו וגלנט בפרטי המבצע את שרי קבינט המלחמה

במערכת הביטחון התייחסו למבצע לחיסול עיסא כאחד החשובים והאסטרטגיים מאז החלה הלחימה. בשבוע שעבר עדכנו נתניהו וגלנט בפרטי המבצע את שרי קבינט המלחמה. גנץ ואייזנקוט ויתר השרים תמכו פה אחד בפעולה שבוצעה בלילה שבין שבת לראשון. הערכה בישראל נכון לשעות הערב שהפעולה הצליחה ועיסא איננו  איתנו עוד. כך דווח ב'כאן 11'.

20:49 - סוכל פיגוע גדול שתוכנן להתבצע הערב בלב ישראל

גורם ביטחוני בכיר אומר הערב לגל"צ כי שב"כ ולוחמי דובדבן סיכלו הערב (שני) פיגוע גדול שתוכנן להתבצע הערב בלב ישראל. המחבל תכנן לבצע את הפיגוע בעיר גדולה במרכז הארץ.

20:33 - לוחמי דובדבן ושב"כ חיסלו מחבל שתכנן לבצע פיגוע בטווח זמן המיידי

בפעילות משותפת של יחידת דובדבן ולוחמי שב"כ בכפר זיתא שבחטיבת מנשה, לפני זמן קצר בהכוונת שב״כ המחבל מחמד גאבר תושב ג'נין, חוסל בדרכו לשטח ישראל לבצע פיגוע הקרבה בטווח זמן המיידי, כאשר עליו נשק ומטען מוכן לשימוש.

18:56 - שר הביטחון: "יש הצלחות, כולל ביממות האחרונות ויהיו עוד הצלחות"

16:57 - גלנט ללוחמי יחידת "דובדבן": "עלינו להיערך להתגברות הטרור ברמדאן"

שר הביטחון גלנט ללוחמי יחידת "דובדבן": "עלינו להיערך להתגברות הטרור ברמדאן - איראן פועלת כדי שהפיגועים יהיו קשים יותר באמצעות הברחת אמצעי לחימה רבים".

16:15 - דובר צה"ל: "בהמשך להתרעה במרחב העיר אילת, מדובר בהתרעת שווא"

16:02 - במקביל: אזעקות באילת ובגליל. התרעה במעלות לראשונה מזה כחודשיים

14:39 - נתניהו: "חיסלנו כבר את מספר 4 בחמאס. 3, 2, ו-1 בדרך" 

ברקע האופטימיות בישראל בנוגע לאפשרות שחוסל סגנו של מוחמד דף, נתניהו מפרסם וידאו בו הוא אומר: "חיסלנו כבר את מספר 4 בחמאס. 3, 2, ו-1 בדרך"

 

14:10 - איטליה: נעצרו שלושה פלסטינים שתכננו לבצע פיגועים

משטרת איטליה הודיעה כי עצרה שלושה פלסטינים בחשד שתכננו לבצע פיגועי התאבדות, נגד אזרחים ומטרות צבאיות "במדינה זרה". המשטרה לא דיווחה היכן מדובר | לכתבה המלאה>

14:00 - צה"ל תקף אתרים צבאיים של חיזבאללה בדרום לבנון

דובר צה"ל: מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר אתר צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב אל ג'בין. במהלך הלילה הותקף אתר צבאי נוסף של הארגון במרחב א - טייבה. בהמשך להתרעה על חדירת כלי טיס עוין בצפון הגולן, זוהו שתי מטרות אוויריות שחצו משטח לבנון לשטח ישראל ונפלו בשטחים פתוחים בצפון הגולן.
 

 

בחדרי חרדים

 צבע אדום