טרגדיה נוראה: הגננת הצעירה נפטרה לאחר מחלה קשה

שבעה יתומים הותירה הגב' רחל מלול, הגדולה מביניהם בכתה ח' והקטנה בת חמש בלבד • סבלה ייסורי שאול ועודדה את בעלה להמשיך וללכת לכולל כאילו לא אירע דבר • הילדים שמעו על מחלתה רק לאחר פטירתה • זה מה שהבן הגדול אמר בהלוויה

בשיתוף קופת העיר | חרדים | תוכן שיווקי 10.3.2024 | 10:21

הלוויה קורעת לב | צילום: באדיבות המצלם

בני ברק לבשה אבל כבד, עם היוודע דבר פטירתה של הגננת הצעירה מרת רחל מלול ע"ה, אשת הרה"ג ר' דוד יוסף מלול יבלחט"א, ובתו של הרב יעקב קרוב שיחי'. 

לעזרה ל-7 היתומים הקליקו כאן>>>

רחל עבדה כגננת בגן ילדים בבת ים, שם חינכה דורות של ילדים לתורה וליראת שמים. במקביל היתה מפרנסת את המשפחה ומשלחת את בעלה ללימודים בכולל, ובדרך זו חינכה גם את ילדיה. 

הותירה אחריה שבעה ילדים, כשהגדולה בת 14 והקטנה בת 5, ובתווך עוד חמישה בנים שהגדול מבניהם נער בר מצווה והצעיר כבן 6. 

מחזה מרטיט וקורע לב היה לראות את שיירת היתומים, חמישה בנים, כולם צעירים מאוד, עומדים ואומרים 'קדיש' בדבקות נפלאה, באמונה תמימה וטהורה, שאותה זכו לרשת מאמם הצדקת. בהלוויתה רווית הדמעות, שהתקיימה במוצאי שבת קודש בבני ברק, משם המשיך מסע ההלוויה לאלעד שם הובאה למנוחות.  

בני המשפחה מספרים כי לפני ארבע שנים היא אובחנה כלוקה במחלה הממארת. לרחל היתה אז תינוקת כבת שנה, ומאז לא ילדה עוד ילדים. היא המשיכה לטפל בשבעת ילדיה כאילו לא סבלה בכלל מכאבים ומחולשה נוראה. 

בנה משה, נער בר מצווה, אמר בדברי ההספד שנשא בהלוויה, שהם כלל לא ידעו שאמא היתה חולה. רק במוצאי שבת, לאחר שנפטרה, הודיעו להם שאמא היתה חולה ונפטרה ל"ע. "טיפלת בכל פצע קטן שהיה לנו בכזאת אהבה וחמלה, בזמן שאת עצמך סבלת ייסורים קשים ומרים מהמחלה ולא גילית לנו", אמר הילד והתייפח בדמעות, כשכל הקהל גועה בבכיה יחד עמו. 

רק לפני שלושה חודשים, כשהחולשה כבר הכריעה אותה, היא הפסיקה ללכת לעבודה ונשארה בבית. 
שבוע לפני פטירתה הם היו אצל הרופא שאמר להם שנותר לה בערך שבוע לחיות. היא שבו הביתה ורחל אמרה לבעלה הצדיק, עכשיו אתה צריך ללכת לכולל. אף שידעה שיש לה ימים ספורים עלי אדמות, לא נכנעה, והמשיכה להקפיד על סדר יום רגיל, שעות התפילות והלימוד לא השתנו כלל וכלל. 
היא תכננה להיפרד מילדיה לקראת סוף השבוע שהוקצב לה, אבל אז חלה התדרדרות פתאומית.

יומיים אחרי ששבו הביתה היא הובהלה לבית החולים, ומשם כבר המשיך המצב להתדרדר עוד ועוד. בעלה ואחותה לא משו ממיטתה עד שהשיבה נשמתה ליוצרה, בליל שבת קודם נפטרה ועלתה לישיבה של מעלה. 

"נעשה את הכל כדי לגדול כמו שרצית שנגדל", הבטיח לה בנה בהלוויה, בשם כל אחיו ואחיותיו, "אנחנו יודעים כמה רצית שנהיה צדיקים ולומדי תורה". 

ידידי המשפחה התארגנו להקמת קרן עזרה וסיוע דחוף, לטובת האלמן האברך הרב דוד יוסף מלול שליט"א, ולטובת שבעת היתומים הזקוקים לעזרה רבה וסיוע נפשי וגשמי לאחר הטרגדיה הקשה שחוו. 

עם ישראל מתבקש לפתוח את הלב ולסייע למשפחה בשעתה הקשה, כדי שהיתומים הרכים יוכלו לגדול לשם ולתפארת, למרות היעדרה הכואב של האם היקרה. 

לעזרה ל-7 היתומים הקליקו כאן>>>

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום