מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 27°c
אשדוד 26°c
כ"ז אלול התשפ"ד | 30.09.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 27°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

למרות הלחץ, באמירויות אין כוונה לנתק את הקשרים עם ישראל

בכירים באמירויות נעזרים ביחסים עם ישראל כדי להקל על כניסת הסיוע ההומניטרי לעזה. אך המלחמה יש אכזבה במדינה המפרצית מהתנהלות ישראל, כולל בנושא ההתנחלויות

למרות הלחץ, באמירויות אין כוונה לנתק את הקשרים עם ישראל
סיוע הומניטרי ששלחה איחוד האמירויות צילום: ממשלת איחוד האמירויות

למרות הלחץ מצד מנהיגים ערבים, גורמים באיחוד אמירויות אומרים שאין להם כוונה לנתק את הקשרים עם ישראל.

בהצהרה ל"ניו יורק טיימס", ממשלת האמירויות הדגישה כיצד בכירים באמירויות השתמשו ביחסיהם עם ישראל כדי להקל על כניסת הסיוע ההומניטרי לעזתים, כמו גם נתינת טיפול רפואי בפצועים בעזה שהועברו לאמירויות.

"איחוד האמירויות מאמינה שתקשורת דיפלומטית ופוליטית חשובה בזמנים קשים כמו אלו שאנו עדים להם", מסרה הממשלה.

במהלך השנים מאז חתימת ההסכם זרמו מאות אלפי תיירים ישראלים לאמירויות, ובשנת 2022 דיווחה המדינה על סחר של 2.5 מיליארד דולר עם ישראל. מספר מסעדות ישראליות נפתחו בדובאי, אחד מהם נקרא "קפה ביבי".

מאז המלחמה יש סדקים בקרב האמירתים המאוכזבים, הם מאוכזבים מהתרחבות ההתנחלויות בגדה המערבית, ועל כך שישראל הקימה את הממשלה הימנית ביותר בתולדותיה.

תוכניות נתניהו לבקר באמירויות מעולם לא התממשו. ההסכמים לא התרחבו למדינות כמו עומאן או קטאר. ובעוד בכירים סעודים ממשיכים בשיחות עם פקידים אמריקאים כדי להכיר רשמית בישראל, הם לא מעוניינים להצטרף להסכמים - ודורשים ויתורים כבדים לטובת הפלסטינים.

המלחמה בעזה מלבה את הכעס באזור, קשה יותר ויותר למצוא את מעריצי ההסכמים של האמירויות ובחריין ומרוקו עם ישראל.

איש עסקים באמירויות שדיבר פעם על הקשרים הכלכליים אמר שהוא עזב מועצה עסקית אמירתית-ישראלית, ושאין לו מה לומר. חלק מאנשי האמירויות, על אף שהם מתוסכלים מההסכמים, אמרו שהם חוששים לדבר בפומבי, מחשש למעצר. דמות אחת שכן התבטאה, היא סגן מפקד המשטרה של דובאי, הוא הכריז כי הערבים "באמת רצו שלום" וכי ישראל "הוכיחה שכוונותיה מרושעות",  כך דיווח ה'ניו יורק טיימס'.

המתיחות רק החמירה מאז תחילת המלחמה. דאהי חלפן, סגן מפקד משטרת דובאי, פרסם גינויים חריפים כלפי ישראל ברשתות החברתיות, ואמר כי למנהיגים ישראלים "לא מגיע כבוד".

"אני מקווה שכל המנהיגים הערבים ישקלו מחדש את הנושא עם ישראל", כתב.

הדיווח בניו יורק טיימס מגיע בהמשך לדיווח של רועי קייס שפרסם אתמול כי פקיד אמירותי אמר ל"כאן חדשות" כי המסדרון ההומניטרי הימי שהאמריקאים מקימים הוא כרגע האפשרות הכי טובה שיש, במסגרת המאמץ לפתור את משבר הרעב בתוך הרצועה. לדבריו, עצם הצלחתה של איחוד האמירויות לרתום את כלל הגורמים להפעיל את המסדרון ההומניטרי - לא פחות מהצלחה דיפלומטית כבירה.

במקביל, חבר פרלמנט אמירותי אמר ל"כאן חדשות" כי המעורבות האמירותית במסדרון הימי ההומניטרי מראה את רצינותה במעורבות בסוגיית הסיוע ההומניטרי לפלסטינים בעזה, לא לחמאס, בזמן שיש מי שמנסה לתקוף אותה על פועלה. בנוסף, בסוף השבוע האמירויות השיקו אתר אינטרנט מיוחד שמרכז את המאמץ ההומניטרי שלהם בעזה, שמהווה אינדיקציה נוספת למחויבות האמירותית בנושא.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום