מבזקים +
תל אביב 21°c
באר שבע 19°c
חיפה 22°c
ירושלים 18°c
בית שמש 18°c
בני ברק 26°c
אשדוד 21°c
י"ט תשרי התשפ"ה | 21.10.2024
תל אביב 21°c
באר שבע 19°c
חיפה 22°c
ירושלים 18°c
בית שמש 18°c
בני ברק 26°c
אשדוד 21°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הנשיא ביידן רוצה לנאום בכנסת: "נתניהו פוגע בישראלים"

הנשיא ביידן אמר כי הוא מאמין שנתניהו "פוגע בישראל יותר מאשר עוזר לישראל" באופן שבו הוא מנהל את המלחמה נגד חמאס בעזה. ביידן אמר כי הוא מוכן להגיע לישראל ולנאום בכנסת

הנשיא ביידן רוצה לנאום בכנסת: "נתניהו פוגע בישראלים"
בנימין נתניהו וג'ו ביידן צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

הנשיא ג'ו ביידן אמר הלילה כי הוא מאמין שראש הממשלה נתניהו "פוגע בישראל יותר מאשר עוזר לישראל" באופן שבו נתניהו מנהל את המלחמה נגד חמאס בעזה.

מנהיג ארה"ב הביע תמיכה בזכותה של ישראל לחסל את חמאס לאחר הפיגועים ב-7 באוקטובר, אך אמר על נתניהו כי "עליו לשים לב יותר לחיים של חפים מפשע שאבדו כתוצאה מהפעולות שננקטו".

ביידן הזהיר במשך חודשים שישראל מסתכנת באובדן תמיכה בינלאומית על רקע מקרי המוות של אזרחים בעזה, והדברים האחרונים בראיון לג'ונתן קאפהארט ברשת MSNBC הצביעו על היחסים המתוחים יותר ויותר בין שני המנהיגים.

ביידן אמר על מניין ההרוגים בעזה, "זה מנוגד למה שישראל מייצגת. ואני חושב שזו טעות גדולה". ביידן אמר "ישראל לא יכולה להרוג 30,000 פלסטינים נוספים כתוצאה מהלחימה נגד חמאס".

ביידן אמר כי פלישה ישראלית פוטנציאלית לעיר רפיח בעזה, שבה שוהים יותר מ-1.3 מיליון פלסטינים, היא "קו אדום" עבורו, אך אמר שהוא לא ימנע מישראל נשק כמו מיירטי כיפת ברזל.

"זה קו אדום", אמר, כשנשאל על פלישה ישראלית אפשרית לרפיח, "אבל אני לעולם לא אעזוב את ישראל. ההגנה על ישראל עדיין קריטית, אז אין קו אדום, אני לא הולך להפסיק את הספקת הנשק ואז לא תהיה להם כיפת ברזל שתגן עליהם".

ביידן אמר שהוא מוכן לנאום ישירות בכנסת, הוא סירב לפרט כיצד או האם ביקור כזה עשוי להתממש.

מנהיג ארה"ב קיווה להפסקת אש זמנית לפני שהרמדאן יתחיל השבוע, אם כי זה נראה יותר ויותר לא סביר מכיוון שחמאס דורש הפסקת אש לצמיתות. הנשיא ביידן ציין שראש ה-CIA ביל ברנס נמצא באזור כעת ומנסה להחיות את העסקה.

 

בחדרי חרדים

 צבע אדום