מבזקים +
תל אביב 22°c
באר שבע 17°c
חיפה 22°c
ירושלים 15°c
בית שמש 17°c
בני ברק 27°c
אשדוד 21°c
י"ט תשרי התשפ"ה | 21.10.2024
תל אביב 22°c
באר שבע 17°c
חיפה 22°c
ירושלים 15°c
בית שמש 17°c
בני ברק 27°c
אשדוד 21°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

כל מה שאתם צריכים לדעת על פוליסת חיסכון

מומלץ להתייעץ עם יועץ פיננסי או לרכוש את הפוליסה דרך סוכן ביטוח (בעדיפות לעצמאי), על מנת לוודא שאתם מקבלים את ההחלטה הטובה ביותר

כל מה שאתם צריכים לדעת על פוליסת חיסכון
אילוסטרציה צילום: freepik

למרות עליית הריבית בחודשים האחרונים, רבים מתאכזבים לגלות שהבנקים ממשיכים להציע ריביות לא מספיק גבוהות על פיקדונות וחסכונות. מה עושים? מחפשים אפיקי השקעה וחיסכון אחרים. אחד הפופולריים ביותר בשנים האחרונות הוא פוליסת חיסכון .

מה זו פוליסת חיסכון והאם מומלץ להשקיע בה את כספכם? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת.

האם פוליסת חיסכון היא פוליסת ביטוח?

לא, אבל זו טעות מובנת לחלוטין, כי השם בהחלט מטעה. ייתכן והוא נקבע כי המוצר משווק ומנוהל על ידי חברות הביטוח, אך למעשה אין ולו קשר קלוש בינו לבין מוצרים ביטוחים. זהו מוצר השקעה בלבד, כמו קופת גמל להשקעה או קרן נאמנות.

בניגוד לאפיקי השקעה אחרים, פוליסות חיסכון מפוקחות על ידי רשות שוק ההון ולא על ידי הרשות לניירות ערך, אך זה לא אומר שהחברות לא פועלות תחת רגולציה קפדנית.

מאפיינים של פוליסת חיסכון

בעת רכישת פוליסת חיסכון, ניתן לבחור מסלול השקעה על פי רמת הסיכון. בשלב זה, יש להתחשב בצרכים הפיננסיים שלכם, המטרות, טווח ההשקעה וגם באישיות שלכם - עד כמה אתם מגיבים היטב לסיכונים? לאחר הבחירה, מנהלי השקעות מוסמכים מנהלים עבורכם את תיק ההשקעות.

ניתן לרכוש את הפוליסה בתהליך דיגיטלי מהיר, אבל מומלץ לעשות את זה רק לאחר שבחנתם אלטרנטיבות כדי לוודא שזה המוצר המתאים לכם ביותר, ולאחר מכן השוויתם בין פוליסות וחברות ביטוח שונות.

למעשה, מומלץ להתייעץ עם יועץ פיננסי או לרכוש את הפוליסה דרך סוכן ביטוח (בעדיפות לעצמאי), על מנת לוודא שאתם מקבלים את ההחלטה הטובה ביותר.

מהם היתרונות?

אחד היתרונות הבולטים של פוליסת חיסכון הוא המחיר: דמי הניהול המקסימליים עומדים על 2%, אבל ברוב המקרים הם הנמוכים יותר. ניתן להתמקח, ויש לכם יותר סיכוי להוזיל ככל שתשקיעו יותר כסף.

יתרון נוסף הוא הגמישות: אתם יכולים למשוך את הסכום ללא עמלות או קנסות, אם כי תשלמו מס רווח הון. אגב, מעבר בין מסלולים לא כרוך במס. הגמישות מתבטאת גם בהפקדות, שאינן מוגבלות מלמטה או למעלה. עם זאת, החברות עשויות לקבוע סכום מינימלי ראשוני בעת פתיחת הפוליסה.

בהשקעות תמיד כדאי לפזר סיכונים, ופוליסות חיסכון מאפשרות זאת על ידי השקעה, בין השאר, בנכסים לא סחירים.

מהם החסרונות?

בניגוד להשקעות דרך אפיקים אחרים, השקיפות פחותה. רק בסוף כל חודש מתפרסמות התוצאות עבור כל פוליסה, בשל השקעה בנכסים שהמידע לגביהם לא יכול להתעדכן באופן מיידי.

בניגוד לקופת גמל להשקעה (למשל), מעבר בין חברות נחשב בתור אירוע מס ויכול לעלות הרבה כסף.

לסיכום

כעת, אתם מבינים מה זו פוליסת חיסכון והאם היא מתאימה לכם. הקפידו לבצע מחקר נוסף לפני קבלת החלטה סופית, כדי לוודא שאתם משקיעים את כספכם בצורה מועילה לטווח הארוך.

 

 צבע אדום