מבזקים +
תל אביב 22°c
באר שבע 17°c
חיפה 22°c
ירושלים 15°c
בית שמש 17°c
בני ברק 27°c
אשדוד 21°c
י"ט תשרי התשפ"ה | 21.10.2024
תל אביב 22°c
באר שבע 17°c
חיפה 22°c
ירושלים 15°c
בית שמש 17°c
בני ברק 27°c
אשדוד 21°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

דיווח: ארה"ב הציפה את ישראל עם נשק ללא אישור הקונגרס

וושינגטון אישרה יותר מ-100 מכירות נפרדות של נשק לישראל מאז פלישת ישראל לעזה, אפילו כשגורמים רשמיים התלוננו שישראל לא עשתה מספיק כדי להגן על אזרחים

דיווח: ארה"ב הציפה את ישראל עם נשק ללא אישור הקונגרס
ג'יפים אמריקאים מועברים לצה"ל צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון

ארה"ב העבירה בשקט יותר מ-100 מכירות של אמל"ח נפרדות לישראל מאז ה-7 באוקטובר, אלפי אמצעי לחימה מונחים לייזר מדויקים, פצצות בקוטר קטן, בונקרים, נשק קל וסיוע קטלני אחר, כך גורמים רשמיים לחברי הקונגרס בתדרוך מסווג לאחרונה.

רק שתי מכירות צבאיות מאושרות לישראל רשמית פורסמו מאז תחילת הלחימה: תחמושת טנקים בשווי 106 מיליון דולר ו -147.5 מיליון דולר של רכיבים הדרושים לייצור פגזי 155 מ"מ. מכירות אלה הביאו לביקורת ציבורית מכיוון שממשל ביידן עקף את הקונגרס כדי לאשר את החבילות הללו באמצעות חוק חירום.

אבל במקרה של 100 העסקאות האחרות, העברות הנשק התבצעו ללא כל דיון ציבורי מכיוון שכל אחת מהן היתה תחת סכום שלא מחייב את הרשות המבצעת להודיע ​​לקונגרס, כך לפי בכירים ומחוקקים אמריקאים ששוחחו עם ה'וושנגטון פוסט', אפילו כשגורמים רשמיים התלוננו שישראל לא עשתה מספיק כדי להגן על אזרחים.

דובר מחלקת המדינה, מאט מילר, אמר שממשל ביידן "פעל לפי הנהלים". הוא הוסיף כי בכירים אמריקאים "ערבו את הקונגרס" בהעברת נשק לישראל "יותר מ-200 פעמים" מאז שחמאס פתח במתקפה.

בחדרי חרדים

 צבע אדום