מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 25°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 28°c
אשדוד 27°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 25°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 28°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

פורסמו מסקנות ועדת החקירה לאסון מירון; אחריות אישית על שורת בכירים

ועדת החקירה לאסון מירון פרסמה את מסקנותיה. הוועדה הטילה אחריות אישית על נתניהו והמליצה על תאריך לסיום תפקיד המפכ"ל שבתאי. הוועדה ממליצה לסיים את תפקידו של שווינגר ודורשת את הרחקתו מאירועי מירון. כל הפרטים

פורסמו מסקנות ועדת החקירה לאסון מירון; אחריות אישית על שורת בכירים
45 הנפטרים באסון מירון צילום: באדיבות המצלם

ועדת החקירה לאסון מירון מפרסמת היום (רביעי) את מסקנותיה. הוועדה הטילה אחריות אישית על ראש הממשלה בנימין נתניהו והמליצה על תאריך לסיום תפקידו של מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי.

בנוסף, הוועדה ממליצה לסיים את תפקידו של יוסף שווינגר מנכ״ל המקומות הקדושים. ודורשת את הרחקתו מאירועי מירון.

"הוועדה הטילה על נתניהו אחריות אישית. היות שתפקיד ראש הממשלה הוא במהותו תפקיד נבחר, בעל מאפיינים ייחודיים, החליטה הוועדה שלא להמליץ המלצה אופרטיבית בעניינו של נתניהו", נכתב בהודעה על ראש הממשלה.  

על יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, השר לביטחון הפנים בעת האסון הוועדה הטילה על אוחנה אחריות אישית, והמליצה כי לא ימונה בעתיד לתפקיד השר לביטחון פנים.
 
על השר לשירותי דת בעת האסון יעקב אביטן הוועדה מטילה אחריות אישית, והמליצה, נוכח הממצאים לגבי תפקודו, כי לא ימונה בעתיד לתפקיד שר בממשלת ישראל.
 
על המפכ"ל נכתב: "הוועדה הטילה על שבתאי אחריות אישית. הוועדה ציינה כי ב-17.1.2024, בצוק העיתים, על רקע המלחמה הוארכה כהונתו של שבתאי כמפכ"ל המשטרה בחצי שנה. הוועדה ציינה כי לכאורה, הממצאים בעניינו של שבתאי היו מביאים אותה להמלצה על סיום תפקידו, אך בהתחשב בנסיבות מיוחדות אלה היא מותירה לממשלה לקבוע את המועד הנכון לסיום תפקידו".

על שמעון לביא, מפקד מחוז צפון במשטרת ישראל בעת האסון נכתב: "הוועדה הטילה על לביא אחריות אישית. הוועדה ציינה כי לביא קיבל על עצמו אחריות מייד לאחר האירוע, וכי בהמשך אף הסיק מסקנות אישיות והתפטר מתפקידו. בכך, סברה הוועדה, נהג לביא כמצופה ממפקד ועל פי ערכי הפיקוד של המשטרה. הוועדה ציינה כי מאז 30.6.2023 הוא כבר אינו משרת במשטרה. בהתחשב באמור, החליטה הוועדה להסתפק בעניינו בקביעת הממצאים והמסקנות כפי שפורטו בדו"ח". 

על תת-ניצב שלום אביטן, מפקד מרחב עמקים במשטרת ישראל בעת האסון הוועדה מטילה אחריות אישית, וציינה כי לכאורה הממצאים בעניינו היו מובילים להמלצה על סיום תפקידו כמפקד מרחב עמקים, אולם המלצה זו התייתרה לאור פרישתו של אביטן מהמשטרה.

על תת-ניצב מוריס חן, ראש חטיבת אבטחה ורישוי במשטרת ישראל נכתב: "הוועדה הטילה על חן אחריות אישית והמליצה כי הממצאים והמסקנות בעניינו של חן יובאו בחשבון בכל דיון על קידום בדרגה או על שיבוץ לתפקידים בהמשך שירותו במשטרה".

על סגן-ניצב אסף מנצור, מפקד תחנת נוף הגליל במשטרת ישראל בעת האסון נכתב: "הוועדה הטילה על מנצור אחריות אישית, וציינה כי לכאורה הממצאים בעניינו היו מובילים להמלצה על סיום כהונתו בתפקיד מפקד תחנת נוף הגליל, אולם המלצה זו התייתרה לאור פרישתו של מנצור מהמשטרה".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום